(Ampli).-El Govern s'endeutarà en 120 milions fins a 2029 per saldar el sobrecost de la construcció del metro

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 9 mayo 2008 16:31

PALMA DE MALLORCA 9 May. (EUROPA PRESS) -

El Govern posarà en marxa una operació financera de crèdit dirigida a invertir fins l'any 2029 un total de 70 milions dels 80 de sobrecost que va comportar la construcció del metro de Palma durant el mandat de l'executiu del PP, quantitat a la qual se sumen 50 milions d'euros addicionals en concepte d'interessos derivats de la pòlissa financera.

Així va ser aprovat avui pel Consell de Govern, segons va explicar en roda de premsa posterior la portaveu, Margarida Nájera, qui va remarcar així que en els pròxims 20 anys l'executiu autonòmic haurà d'endeutar-se en 120.679.701 euros, que permeti fer front el desfasament del projecte, pressupost inicial del qual va ser de 235 milions mentre que les modificacions introduïdes van elevar el cost a 314 (80 milions més).

Tot això, va remarcar Nájera, sense tenir en compte les obres extraordinàries que comporta la rehabilitació del suburbà, tancat des del mes de setembre passat per les inundacions que va patir i que van obligar a clausurar la línia, sense que fins ara es conegui la data exacta que es posarà en marxa.

Segons va puntualitzar la també consellera de Treball i Formació, la quantitat a saldar mitjançant la concertació del préstec seria "impossible" assumir-la amb mitjans propis, mentre que els 10 milions d'euros restants de desfasament han estat coberts amb estalvis procedents de diferents partides.

D'altra banda, Nájera va recordar que el Govern acumula un deute de 3.000 milions d'euros heretada de la gestió portada a terme pel Govern presidit per Jaume Matas i en què s'inclou la generada pels consorcis i empreses públiques de les illes. Davant d'això es troba la generada aquest any 2008, que puja a 370 milions, dels quals el 80 per cent va dirigit a "tapar forats" i desajustos provocats en la passada legislatura, segons va assenyalar responent a crítiques efectuades ahir pel portaveu adjunt del PP balear, Fernando Rubio.

En concret, Rubio va manifestar que el Govern contraurà a l'actual exercici un deute de 500 milions d'euros, el que significa que en un any s'haurà endeutat, segons la seva opinió, el doble que l'executiu de Matas. Davant d'aquestes acusacions, la portaveu del Govern va criticar el plantejament "frívol" i "poc honorable" del portaveu popular, i alhora el va instar a "aprendre a llegir els papers i els números".

Contenido patrocinado