Antich es compromet a treballar perquè l'aeroport Eivissa entre dins del nou model de cogestió

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 27 enero 2010 17:57

EIVISSA, 27 de gener (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Francesc Antich, es va comprometre avui davant dels hotelers pitiüsos a treballar perquè l'aeroport d'Eivissa entre dins del nou model de cogestió aeroportuària. I a més, va anunciar la creació d'un comitè que gestioni la terminal d'És Codolar a nivell insular, integrat pel Consell d'Eivissa i altres entitats empresarials de l'illa que podrien estar representades per la Cambra de Comerç.

Els hotelers eivissencs van transmetre al president el seu total rebuig que les decisions que afectin a l'aeroport d'Eivissa s'adoptin des de Palma, i van reclamar que la gestió total de l'aeroport competeixi a les autoritats i entitats d'Eivissa. El president de la Federació Hotelera de les Pitiüses, Juanjo Riera, ha defensat després d'una reunió mantinguda amb el president Antich, que el procés de cogestió "ha de fer-se a nivell insular", i ha rebutjat que el centre neuràlgic de la cogestió sigui Palma.

D'altra banda, els hotelers han demanat Antich que es modifiqui el sistema d'aplicació del descompte de resident. Riera va parlar d'establir un preu fix de rebaixa, sigui quin sigui el cost del bitllet, o bé que s'apliquin diferents percentatges de descompte segons el preu.

Sobre aquesta qüestió, segons ha explicat Riera als mitjans de comunicació, Antich es va comprometre a transmetre aquesta proposta al Govern espanyol perquè l'estudiï i pugui portar-la a terme. Així, Riera ha assenyalat que "el descompte de resident d'un 50% no abarateix el preu dels bitllets ni fa que hi hagi més competitivitat entre les empreses" i ha afegit que "els diners que destina l'Estat a pagar el descompte de resident es podria dedicar a fer un canvi en el sistema".

(HAURÀ AMPLIACIÓ)

Contenido patrocinado