PALMA DE MALLORCA, 11 May. (EUROPA PRESS) -
El president del Govern, Francesc Antich, ha dit avui que Balears ha estat la comunitat que més va reduir la despesa corrent en els Pressupostos del 2010, pel que ha considerat que l'arxipèlag ja ha fet "un esforç molt important" en aquest assumpte. Tot i això, ha afirmat que "tots som Estat" i que, per tant, el Govern tindrà la "solidaritat de totes les comunitats autònomes", incloent la balear, per intentar reduir el dèficit espanyol.
Antich va fer aquesta afirmació referint-se a les declaracions realitzades ahir pel secretari d'Estat d'Hisenda, Carlos Ocaña, qui ha dit que encara "hi ha marge" per reduir més l'inicialment previst el dèficit el 2010 i ha apuntat que aquesta retallada haurà de ser assumida en part per les comunitats autònomes, les quals seran esmentades per acudir al Consell de Política Fiscal i Financera per pactar-lo. El polític ha indicat que aquesta reducció se centrarà més en la despesa que en els ingressos públics.
El president balear va reiterar que el Govern va reduir la despesa corrent en els Pressupostos d'aquest any per donar la major austeritat a la gestió pública, a la qual vegada que prioritzar aquelles polítiques més importants per als ciutadans.
El cap de l'Executiu autonòmic ha destacat la "molt bona" relació que manté amb el Govern espanyol i ha apuntat, en aquest sentit, que en la present legislatura la comunitat ha registrat un "rècord" en inversions estatals, i alhora ha afegit que els dos governs segueixen negociant inversions estatutàries vitals per a les illes sobre les quals no s'ha anunciat "cap retallada".
Antich ha assegurat que és "lògic" l'esforç que està fent l'Estat per ajustar-se a les demandes europees i ha afirmat, en aquest sentit, que tindrà "la solidaritat de totes les comunitats autònomes" per aconseguir aquest objectiu i, per tant, també amb la balear.