MADRID, 15 d'octubre (EUROPA PRESS)
La Direcció General d'Aviació Civil va confirmar avui als treballadors de l'aerolínia Futura que tenen dret a poder accedir a l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) de manera personalitzada "en el format que sigui", ja que aquesta condició és requerida perquè les persones afectades pel procés puguin ser contractades per companyies internacionals, per la informació professional que conté el document.
Alhora, des del departament dependent del Ministeri de Foment es va explicar que es "ha complert amb tots els passos que marca la Llei" després de conèixer-se la situació financera que travessava la companyia en el seu àmbit de competència, afegint que "no entren" en el referent al procés mercantil i societari de l'aerolínia.
En declaracions a Europa Press, el delegat de SEPLA i membre del Comitè d'Empreses de Futura, Fernando Piña, va assegurar que per part del Ministeri han rebut aquesta resposta durant la reunió mantinguda avui entre membres d'aquest departament i una delegació de representants de treballadors i el Comitè d'Empreses, a la qual va acompanyar la directora general de Transport aeri i marítim del Govern balear, Joana Amengual.
En el si de la reunió, els representants dels treballadors han traslladat que s'havien detectat problemes per accedir per part seva als expedients dels treballadors, ja que "la companyia entenia que Aviació Civil no podia donar-los". De manera que després de la reunió se'ls "ha confirmat que tenen dret a accedir a ells en el format que sigui, de la mateixa manera que la companyia té l'obligació de tenir-los arxivats".
"Ens han dit que és la seva obligació, que la companyia deuria saber-ho, però que tot i això es comprometen a recordar-l'hi perquè és el que toca al treballador", va emfatitzar.
En aquesta trobada, el delegat del SEPLA va detallar que la situació actual després del procés concursal és la suspensió de la llicència d'explotació temporal a Futura --que haurà de resoldre's en gener-- i s'estudia el cas de la filial Flyant, del qual va dir que es decidirà "aquesta setmana o la que ve si li treuen la llicència d'explotació".
ELS TREBALLADORS VEUEN QUE FLYANT PODRIA ACOLLIR A TREBALLADORS
Moments abans de començar la reunió, Pinya va explicar als mitjans de comunicació que el plantejament de la reunió era conèixer la visió d'Aviació Civil al fet que l'aerolínia hagi suspès la seva activitat i hagi iniciat un Expedient de Regulació d'Ocupació, mentre que la filial Flyant continua amb la seva activitat, quan segons la seva opinió "són la mateixa directiva, els mateixos diners i el mateix grup".
En aquest sentit, Pinya va remarcar que el plantejament dels treballadors era traslladar a Foment la seva visió que si la intenció dels directius és mantenir l'activitat de la filial, en ella "podrien tenir cabuda els gairebé 1.200 treballadors regulats" a mida que [Flyant] vagi incrementant la seva capacitat.
"Si la idea és mantenir Flyant amb permís de transport de passatge i càrrega, per què no es pot tirar el mateix grup de gent atenent a l'antiguitat del grup?. No entrarem tots de cop a treballar però podem tenir una llista per antiguitat i que vagi a Flyant", va explicar el delegat del SEPLA.
Al terme de la reunió, el representant del Comitè d'Empreses va detallar que Aviació Civil va remarcar que sobre aquesta qüestió les competències corresponen a l'administració concursal o al jutge que supervisa el procés. Tot i això, Pinya va emfatitzar que aquest matí els treballadors han rebut "el gerro d'aigua freda" de conèixer que s'han presentat dos processos "completament diferents".
"La nostra intenció és tancar això en el mateix concurs de creditors. En el moment que no hagi concursos de creditors i els treballadors estiguin regulats, per a la directiva de Flyant no som algú del grup Futura a menys que aconseguim signar alguna cosa d'això en l'ERO. Però signar això, s'aconseguirà o no, però el que volem és tancar-lo dins del mateix ERO", va exposar.