PALMA DE MALLORCA, 3 May. (EUROPA PRESS) -
Les matriculacions d'automòbils a Balears van arribar a un total de 4.936 unitats l'abril, fet que suposa un increment del 69,7% respecte al mateix període del 2010, el que situa les illes com la primera comunitat amb una la pujada més forta percentual, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac) i de venedors (Ganvam).
Així, les vendes de cotxes van caure l'abril en totes les comunitats autònomes i sol van pujar a Balears (+69,7%) i, en menys grau, a la Comunitat Valenciana (+4,7%). A les Canàries es van mantenir estables. En aquestes tres regions, riques en destinacions turístics, els 'rent a car' van dinamitzar el mercat.
Tot i això, en els quatre primers mesos de l'any s'ha registrat un descens en la venda de cotxes efectuades a les illes del 8,7% amb relació a l'any passat. Concretament, des de gener a abril es van realitzar un total de 10.095 matriculacions a Balears.
A nivell nacional, el nombre de matriculacions d'automòbils van arribar a 71.808 unitats durant el mes d'abril passat, fet que suposa un descens del 23,3% respecte al mateix mes del 2010.
La caiguda del mercat automobilístic l'abril, la dècima consecutiva, situa les vendes de cotxes en nivells de 1993, tenint en compte que l'abril d'aquest mes es van comercialitzar 68.635 unitats, han indicat a Europa Press en fonts d'Anfac.
En els quatre primers mesos de l'any, les vendes de turismes i tot terrenys van sumar 279.960 unitats, el que es tradueix en una reducció del 26,3% o de 100.000 vehicles en valors absoluts, si es comparen amb en el mateix mes de l'exercici precedent.
Per canals, les vendes a empreses repunten un 8,6% en els quatre primers mesos de l'any, amb 88.230 unitats, mentre que les compres per part de 'rent a car' pugen un 13%, amb 68.230 unitats, gràcies a l'impuls generat per les vacances de Setmana Santa.
VENDES A PARTICULARS.
En canvi, les vendes a particulars segueixen oferint una debilitat significativa i baixen un 48,2% fins l'abril, amb 123.098 unitats, de manera que empreses i companyies de lloguer sumen actualment el 56% del mercat.
Sobre aquesta qüestió, el president de la patronal de venedors Ganvam, Juan Antonio Sánchez Torres, ha indicat que si empreses i 'rent a car' mantenen el to positiu, la caiguda de les vendes podria limitar-se al 10% en el conjunt de 2011.
Per la seva banda, el director general d'Anfac, Luis Valero, ha destacat que el mercat continua la seva tendència negativa malgrat els esforços de les marques, i alhora ha expressat el seu desig que el Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona contribueixi a animar les vendes.
LUXE I TURISME.
El 68,5% dels cotxes matriculats l'abril eren dièsel, el 30% de gasolina i l'1,5%, híbrids o elèctrics. En els quatre primers mesos, la quota del dièsel arriba al 70,7%, la de la gasolina al 27,9% i la d'híbrids i elèctrics se situa en l'1,4%.
Abril confirma la tònica de mesos anteriors, amb una caiguda en la major part dels segments del mercat i un creixement inusitat de les matriculacions d'automòbils de luxe, que es disparen un 157,5% l'abril (amb 224 unitats) i un 147,1% en el primer quadrimestre amb 991 unitats (+147,1%).
Les vendes de cotxes van caure l'abril en totes les comunitats autònomes excepte a Balears (+69,7%), Comunitat Valenciana (+4,7%) i a les Canàries, on es van mantenir estables. En aquestes tres regions, riques en destinacions turístics, els 'rent a car' van dinamitzar el mercat.