Barceló s'alia amb el grup Invitalia per desembarcar a Itàlia

Actualizado: miércoles, 15 junio 2011 16:36

Crearan una aliança d'empreses, en què Barceló tindrà el 51% i Itàlia Turisme el 49%


MADRID, 15 Jun. (EUROPA PRESS) -

Barceló i l'empresa italiana Turisme Itàlia, propietat del grup públic Invitalia, han signat un acord per constituir una aliança d'empreses amb l'objectiu de gestionar hotels en les principals destinacions turístiques i de negocis del país, com Roma i Milà, durant els pròxims cinc anys.

En la nova societat Barceló tindrà el 51% del capital i Itàlia Turisme el 49% restant, ha informat la cadena mallorquina.

En virtut de l'acord, els hotels propietat d'Itàlia Turisme seran operats per la nova societat sota règim de lloguer i sota règim de gestió aquells hotels que pertanyin a tercers.

En 2012, la nova aliança d'empreses incorporarà els tres primers hotels propietat de Turisme Itàlia, amb una oferta de 1.095 habitacions.

Es tracta dels establiments Simeri Golf Resort (286 habitacions), actualment en construcció, i el Vilaggio Floriana di Simeri (347 habitacions) i el Vilaggio Pisticci si Metaponto (459 habitacions), que actualment estan sent reformats.

L'objectiu és prosseguir l'expansió de la nova societat amb més unitats en enclavaments turístics de primer ordre, tant a nivell d'oci com de negoci, i tenint com localitzacions prioritàries Roma i Milà, entre d'altres ciutats.

Per al director regional d'hotels per a la Conca Mediterrània de Barceló Hotels & Resorts, José Canals, la nova societat garantirà a la cadena mallorquina l'entrada a Itàlia de la mà d'una companyia local "que coneix molt bé el mercat" i el 'know how' de la qual li permetrà consolidar una important presència en tot el país".

Barceló aportarà la seva experiència en la gestió, tant d'hotels urbans com, sobretot, de resorts de vacances, "un producte 'made in Spain' que cada vegada està sent més valorat a tot el món".

Per la seva banda, el director general d'Itàlia Turisme, Carlo de Romedis, ha subratllat que aquest acord permet a la firma italiana tenir "una presència estable" a Itàlia amb un operador internacional com Barceló, el que contribuirà a incrementar l'arribada de més turistes al país, "afavorint la desestacionalització del turisme a les zones implicades".

A més, es va mostrar confiat que "proporcionarà una millora significativa en la qualitat de la gestió del mercat hoteler, alguna cosa que és de vital importància i del que es pot beneficiar tot el sector".