PALMA DE MALLORCA, 25 May. (EUROPA PRESS) -
Caja Madrid ha incrementat en un 36,5% el finançament (préstecs, compte de crèdit i descompte comercial) a empreses de Balears durant el primer trimestre del 2009, en relació amb el mateix període de l'any passat, de manera que el Centre d'Empreses d'aquesta entitat a Palma compte ja amb 273 clients amb un volum de negoci de 800 milions d'euros.
Així ho ha informat el director de Negoci d'Empreses de Caja Madrid, Manel López, amb motiu de les VII Jornades sobre Finançament, Internacionalització i Experiències Empresarials, que se celebren durant el dia d'avui al Poble Espanyol de Palma i que han estat organitzades per Caja Madrid.
López va revelar que actualment, les taxes de morositat de les empreses de Balears amb Caja Madrid són "extremadament baixes", ja que estan per sota del 2% i ha explicat que el crèdit que atorga la seva entitat va dirigit fonamentalment a empreses relacionades amb el turisme, tot i que també atorga en molt menor mesura a firmes d'alimentació i manufactureres.
D'altra banda, ha informat que durant el 2008, Caja Madrid va finançar a empreses de Balears per un import total de 1.728 milions d'euros, gràcies al Centre d'Empresa, creat en 2001 a la capital balear, mitjançant el qual sis gestors especialitzats presten el seu assessorament de manera personal respecte a la gestió de tresoreria, projectes d'inversió i finançament i plans d'expansió nacional i internacional.
López també es va referir a la crisi econòmica i, en aquesta línia, ha assenyalat que ara mateix, es tracta que les empreses "guanyin nous mercats" i, d'altra banda, ha advocat per "reinventar" un altre model econòmic, tenint en compte que l'actual s'està "esgotant".
"Coneixent la gran projecció internacional de l'empresari balear i la seva gran motivació, cal ajudar-lo en la recerca de trobar nous nínxols de mercat" ha destacat, i alhora ha recordat que Caja Madrid es va adherir la setmana passada a la millora del conveni de la Línia ICO-Liquiditat Pime 2009 promoguda pel Govern i que suporta un 25% addicional del risc de cada operació.
A més, a l'empara de la Línia ICO Renovi Turisme, Caja Madrid ha formalitzat operacions per 6 milions d'euros durant el primer trimestre d'aquest any. Addicionalment, ha afegit que aquesta entitat té subscrit un conveni de col·laboració amb la Societat de Garantia Recíproca ISBA Balears des de l'any 2006.
Preguntat per les previsions econòmiques pels pròxims mesos, López ha admès que "fer de pitonís és complicat", ja que "no tenim ni idea de quan va a acabar aquesta crisi". Tot i això, ha insistit que Caja Madrid està "posant tots els mitjans per ajudar als nostres clients i als quals no ho són per intentar sortir el més ràpidament d'aquesta situació".