MADRID 14 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Calvià ha rebut avui a Madrid tres banderes 'Q de qualitat turística', una més que el 2009, que acrediten les bones condicions dels serveis i les característiques mediambientals de les platges de Palmanova, Palmira i Santa Ponça.
La lliura d'aquests certificats, concedits per l'Institut per a la Qualitat Turística Espanyola (ICTE), s'ha fet a la capital en un acte presidit pel ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, i que va comptar també amb la presència del secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, i el president de l'ICTE, Miguel Mirones.
En representació del consistori va recollir els tres distintius el tinent d'alcalde de Platges i Litoral, Bartolomé Bonafé, qui ha destacat el caràcter "pioner" de Calvià en la certificació de la qualitat de les seves platges i ha animat a la resta de municipis de la comunitat que impulsin aquest tipus d'actuacions a favor del reconeixement de la qualitat del litoral.
A més, ha explicat el "gran esforç" que ha desplegat l'Ajuntament per obtenir també la distinció a la platja de Santa Ponça, que promocionarà el turisme en un "enclavament estratègic" per a aquesta activitat al municipi.
Bonafé ha indicat que aquests guardons reconeixen la presència de "tots els serveis" a les platges per al gaudi dels usuaris com és els aspectes, entre d'altres, de la seguretat, mitjans de socorrisme, aparcaments o recollida de residus.
Pel que fa al balanç turístic, el tinent alcalde ha apuntat que el mes de maig "ha estat un poc fluix" a Calvià si bé ha pujat l'afluència de turistes en el mes de juny.
Respecte a la nova taxa aèria mediambiental a Alemanya proposta per la canceller, Angela Merkel, ha opinat que "afectarà al turisme" a l'augmentar el cost de les vacances, si bé confia que la seva incidència sigui "molt poca" sobre el percentatge total de turistes procedents del país alemany.
Durant la lliura de les banderes 'Q de qualitat', el ministre d'Indústria Turisme i Comerç ha assegurat que Espanya és líder en el segment de vacances i que les platges constitueixen "la joia de la corona" de la seva oferta.
Mentrestant, el president de l'ICTE ha animat a mantenir l'esforç de promoció en turisme i va exhortar a la suma d'esforços mitjançant la col·laboració públic-privada perquè l'impacte dels recursos a desplegar a informar sobre els destins turístics sigui més eficaç.