La Cambra de Comerç de Mallorca impulsa un sistema capaç de predir la demanda turística amb mesos d'antelació

Actualizado: viernes, 30 octubre 2009 18:36


PALMA DE MALLORCA, 30 Oct. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comerç de Mallorca participa en el desenvolupament d'un sistema que, una vegada que es posi en marxa en 2010, serà capaç de predir amb mesos d'antelació l'evolució que tindrà la demanda turística, la qual cosa, serà un avantatge en un moment històric caracteritzat pel retard extrem en les reserves de paquets i estades, que es realitzen fins i tot en els dies previs al viatge.

Aquesta "eina de prospectiva dels mercats" serà un recurs "potent", que "no té el sector turístic ara mateix i que pot ser de gran utilitat", ha manifestat el director del Centre de Coneixement, Innovació i Intel·ligència Turística (Intelitur), Antoni Costa, en l'exposició que ha fet avui d'aquesta innovadora iniciativa i el seu primer recurs, a la seu de la Cambra de Comerç de Mallorca als mitjans de comunicació.

A la reunió també va assistir el president de la institució cameral, Joan Gual, qui lidera la Comissió de Turisme del Consell Superior de Cambres, que és el principal impulsor d'aquesta xarxa, que serà un "agregador d'informació dispersa" en forma de portal d'internet, i a la qual s'ha destinat un pressupost de 15 milions d'euros fins a 2012, que aporten els fons Feder de la UE (70%) i la Secretaria d'Estat de Turisme (30%).

Gual ha considerat que "Espanya és un dels països amb major coneixement del turisme", pel que ha considerat adequat que es desenvolupi aquí un recurs capaç de predir quin serà el comportament del mercat. Que és el que tota la indústria desitja saber, en un moment en què ja no existeix la contractació de places o llits a un any vista, com venia sent tradicional, un canvi del qual tota la indústria s'ha ressentit.

La presentació formal d'aquest primer producte de Inteltur es realitzarà el pròxim 27 de novembre, en el primer dels 20 fòrums que el Consell Superior de Cambres preveu organitzar en els pròxims mesos per difondre la iniciativa i aconseguir la col·laboració de la major part possible de les 320.000 empreses de tota mena que es poden incloure, d'una forma o una altra, en l'activitat turística.

Pel que fa al finançament, Joan Gual ha precisat que, al contrari que altres projectes, en aquest cas no es comença per "posar la primera pedra d'una seu, sinó una primera idea", que desenvoluparan tècnics contractats per Intelitur mitjançant concursos públics, perquè els fons assignats a aquesta xarxa "seran dirigits exclusivament a la consecució de l'objectiu", ha precisat.

Cal assenyalar que Antoni Costa és eivissenc, quanta 56 anys, i, abans que director del Centre de Coneixement, Innovació i Intel·ligència Turística, ha estat president de l'organisme Xarxa de Paradors de Turisme d'Espanya. I, anteriorment, diputat per Balears al Congrés durant tres legislatures, on ha destacat en les comissions d'Indústria i de control de Radiotelevisió Espanyola.