Comitè d'Empresa de Futura presenta el recurs de reposició de l'ERO davant el jutge a falta d'acord amb l'empresa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 20 octubre 2008 19:25

PALMA DE MALLORCA, 20 d'octubre (EUROPA PRESS)

El Comitè d'Empresa de l'aerolínia Futura va presentar avui al Jutjat del Mercantil un recurs de reposició contra l'admissió a tràmit de l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) de l'empresa, en entendre que hi ha una falta de consens pel que fa a la situació de tots els treballadors de l'entitat a causa de què l'ERO no reconeix l'escalafó únic dels treballadors.

Així ho va exposar en roda de premsa, el representant de CCOO en Futura, Alejandro Juárez, qui va assenyalar que a l'acord signat el passat 12 d'agost amb l'empresa s'establia que l'aplicació de l'ERO afectaria en un escalafó únic als treballadors de les tres plataformes mercantils que conformen el Grup Futura -Flyant, Futura International, i Futura Gael-, de manera que aquests poguessin ser recol·locats en la filial Flyant i recuperar, així, la seva viabilitat.

En aquest sentit, Juárez va destacar que una altra de les motivacions del Comitè per presentar aquest recurs passa per "l'impediment" a assistir a la reunió de dimecres passat als treballadors de la resta de les bases que l'empresa té a Màlaga i a les Canàries, en entendre que "no es va explicar" si les despeses de transport d'aquestes persones anàs a càrrec de l'empresa.

Sobre aquesta qüestió, el representant sindical va apuntar que s'espera que en la pròxima reunió, que tindrà lloc dimecres d'aquesta setmana, puguin estar presents la resta de companys que es veuran afectats per aquest ERO, que actualment afecta un total de 1.200 treballadors.

TRASPÀS DE TREBALLADORS A FLYANT "A DIT"

Alhora, i en relació amb Flyant, Juárez va criticar l'arbitrarietat amb la qual, per part de la direcció, s'estan realitzant contactes amb pilots i auxiliars de vol, ja que pel que sembla la filial, que posseeix la llicència de passatge des del mes de juliol passat, té previst iniciar operacions el pròxim dia 15 de novembre.

Pel que fa a aquesta situació, el membre del Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA) en Futura, Fernando Piña, va recalcar que s'està fent "a dit" l'adjudicació dels nous llocs de treball, sense tenir en compte alguna cosa que consideren "fonamental", com és l'antiguitat en l'empresa.

Alhora, Juárez va recordar que "aquesta situació de conflicte" no és la que s'observa a l'acord que van signar el passat 12 d'agost, ja que, segons ha informat en roda de premsa, prop de 150 persones, pertanyents de Futura, podrien incorporar-se a la plantilla de la filial, Flyant.

FALTA DE LIQUIDITAT PER A INDEMNITZACIONS

Pel que fa al pagament de les indemnitzacions als treballadors de l'entitat aeronàutica, Juárez va expressar que "entenem" que amb la venda de la filial es podria fer front al gruix d'indemnitzacions. Sobre la falta de liquiditat de la qual va informar l'empresa, el representant sindical va apuntar que "encara queda molt per liquidar", per a la qual cosa va recordar que s'estan portant a terme, ara mateix, "altres operacions" que s'estan sufragant amb "alguns diners".

Alhora, va recordar que existeix un inventari de material de l'empresa, "no suficient" com per sufragar la totalitat de les indemnitzacions, però que va informar que pot ascendir a "uns 5 milions d'euros".

Finalment, Juárez va fer especial èmfasi que des del Comitè d'Empresa es desitja que es conservi Flyant, però que totes les actuacions que es portin a terme sobre aquesta qüestió, passin per l'elaboració d'un ERO "just", que afecti a tots els treballadors, ja que aquesta forma part de l'actiu de Futura.

Contenido patrocinado