El Comitè d'Empresa de SFM portarà a terme demà i dissabte aturades de dues hores en el tren i el Metro

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 23 julio 2009 20:12

PALMA DE MALLORCA 23 Jul. (EUROPA PRESS) -

Demà divendres de 20.00 a 22.00 hores, així com dissabte en horari de 16.00 a 18.00 hores, els usuaris del tren i del metro de Palma es trobaran menys efectius de transport, a causa de a les aturades que el Comitè d'Empresa de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) va decretar per a les esmentades dates.

En declaracions a Europa Press, el president del Comitè d'Empresa, Alejandro Hoyas, ha assegurat que es tracta d'una mesura, que ja van reivindicar fa uns dies en altres dues jornades de vaga, amb les quals pretenen donar a conèixer "la situació dels treballadors de l'empresa, així com l'actitud de la direcció de la mateixa davant de les seves peticions". Alhora, ha expressat que es mantindran els serveis mínims del 50%, establerts per la Conselleria de Mobilitat en les franges esmentades.

Després d'haver mantingut tres reunions amb la direcció de SFM --avui, ahir, i dimecres--, els treballadors es mostren "sorpresos", ja que l'empresa "segueix mantenint-se en els seus tretze" i sembla que arribar a un acord satisfactori entre les dues parts es fa "cada vegada més difícil".

Per aquesta raó, a través d'un comunicat emès aquesta tarda, el Comitè ha informat que es va suggerir, a la reunió que es va prolongar "tan sols" per espai de 35 minuts, un nou sistema de planificació de les sessions de negociació més regular i definit, amb el principal objectiu d'agilitar el procés negociador i evitant la possibilitat d'introduir arguments "aliens als reivindicats des de fa ja gairebé quaranta dies".

En aquest sentit, els treballadors van exigir que a partir d'ara, les jornades de negociació s'avisin amb com a mínim 24 hores d'antelació, "i no a salt de mata com fins ara", i alhora va incidir que s'haurien de celebrar en un "horari fix", pel que van proposar un horari per tal fi com és dimarts i dijous entre les 10.00 i les 13.00 hores.

Tot i això, un altre dels aspectes que més preocupen als treballadors, i que ja van denunciar a la primera convocatòria de vaga, és el relacionat amb la seguretat en els trens, pel que va exigir que se'ls faci lliurament de la llista d'activitats relacionades amb la millora en la seguretat efectuada per l'empresa, "indicant les empreses adjudicatàries, els imports certificats, la documentació sobre el concurs i adjudicació, així com la llista concreta de les seves actuacions".

EL CONSELLER COM A INTERLOCUTOR

Alhora, al llarg de la reunió, van exigir "per escrit" --tal com els ha demanat l'empresa-- que el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, actuï com a interlocutor amb l'empresa, amb el principal objectiu de trobar un acord satisfactori per a les dues parts.

Així, Hoyas va incidir que "estem ja molt cansats de sentir les mateixes respostes, plenes de punts inamovibles i no volem perdre ja més temps en xerrades estèrils i eternes".

Així, ha insistit que "si no s'arriba a acords, no tindrem cap problema a decretar més aturades per al mes de setembre", pel que esperen "com més aviat millor" acabar amb aquesta situació que es prolonga ja per més d'un mes de negociacions.

En relació amb la celebració de successives reunions amb l'empresa, Hoyas ha apuntat que "no se'ns ha emplaçat en un dia en concret", i alhora ha opinat que l'"empresa seguirà en la seva línia, i ens convocarà d'un dia per a un altre, tot i que li hàgim exigit que s'actuï d'una altra manera".

Contenido patrocinado