PALMA DE MALLORCA 8 Abr. (EUROPA PRESS) -
Un tribunal del jurat ha condemnat a 20 anys de presó a Miguel Serra Bosch, l'home que en 2009 va assassinar a Palma amb una barra de ferro al marit de la seva ex dona, després que l'acusat romanguesi durant trenta anys en parador desconegut i sense haver mantingut cap contacte amb la família.
Concretament, el jurat li ha condemnat a 17 anys de presó per un delicte d'assassinat i a 3 anys i 9 mesos de presó per un altre delicte d'homicidi intentat, sense la concurrència de circumstàncies modificatives de la responsabilitat criminal.
Alhora, li ha prohibit acostar-se a la seva ex dona, Francisca Vera, a una distància no inferior de 500 metres i als seus fills per un temps de 27 anys pel delicte d'assassinat i de 13 anys i 9 mesos pel delicte d'homicidi intentat. D'altra banda, haurà d'indemnitzar a la ex dona amb 105.676 euros i als seus dos fills amb 8.806 euros per a cadascun.
La sentència, contra la que cap interposar un recurs d'apel·lació davant del Tribunal Superior de Justícia de Balears en el termini de cinc dies, considera provat que a la matinada del 7 d'agost del 2006, cap a les 05.50 hores, Miguel Serra Bosch va acudir a un aparcament pròxim al carrer Enric Granados de Palma, on va atacar per l'esquena amb una barra de ferro a Juan Molero Molero, quan aquest es dirigia cap al seu vehicle per desplaçar-se al treball.
Així, indica que amb intenció de causar-li la mort, de manera sorprenent i estant d'esquena a ell i, per tant, sense possibilitat de defensar-se, l'acusat, proveït d'una barra de ferro va copejar brutalment al marit de la seva ex dona en, com a mínim, tres ocasions en la part del darrere i lateral de la cap, una primera vegada quan Juan es trobava dret i, després, altres dues vegades estant ja inert a terra.
A conseqüència dels fets, l'agredit va patir un traumatisme cranioencefàlic múltiple, que va provocar la seva mort en el mateix lloc dels fets.
La sentència també considera provat que Miguel Serra hauria comès l'assassinat a conseqüència de la gelosia que sentia de Juan Molero Molero per ser el marit de la qual fora la seva dona 30 anys enrere, tenint en compte que es comportava com verdader pare dels seus fills i perquè aquests ho tenien com a tal, "provocant a l'acusat aquest estat passional i de gelosia, un trastorn de la personalitat, el qual, tot i això, no li impedia conèixer la il·licitud dels fets comesos, ni conèixer l'abast dels mateixos, de manera que era plenament responsable del que va fer".
D'altra banda, assenyala que després de donar mort a Juan Molero, l'acusat va voler fugir del lloc, però ha estat interceptat per un veí, que alertat pel que ha passat havia baixat al carrer. Així, Miguel Serra, proveït d'un ganivet que portava i per impedir que aquesta persona li seguís, es va dirigir a ell cridant-li diverses vegades "et vaig a matar, vina que et vaig a matar".
En un moment donat, l'acusat fins i tot va arribar a llançar-li la barra de ferro que portava en una de les seves mans, sense arribar a donar-li i com el veí no desistia, Miguel Serra, amb intenció de causar-li mort li va emprendre amb el ganivet diverses vegades, dirigint el mateix contra la zona del ventre, havent de ser esquivades les ganivetades.