Consell.- El Govern aprova el Projecte de llei de publicitat institucional

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 22 enero 2010 16:50

PALMA DE MALLORCA, 22 Ene. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Govern va aprovar avui el Projecte de llei de publicitat institucional de les Balears, que regularà la difusió feta en aquest sentit per les administracions de l'arxipèlag de manera que hi hagi un major grau de "transparència i obligatorietat" i la despesa fet sigui "d'interès per a la ciutadania".

Així ho ha explicat en roda de premsa posterior el conseller de presidència, Albert Moragues, qui va detallar que aquesta normativa forma part del "paquet estatutari audiovisual" previst per a aquesta legislatura i que està integrat, a més, per la Llei del Consell Audiovisual -actualment en fase d'esmenes al Parlament- i la Llei de l'ens Públic de Radiotelevisió de les Balears -que està sent discutit pels partits del Pacte-.

El propòsit de la Llei és garantir que la publicitat institucional sigui un servei públic eficient i transparent, un instrument de comunicació directa de les institucions públiques als ciutadans sobre les qüestions que siguin d'interès públic.

Moragues va posar èmfasi que la Llei "eleva el grau d'obligació pel que fa a les institucions que s'han d'acollir" ja que no es tracta únicament del Govern, sinó també dels Consells Insulars, ajuntaments, Parlament i Universitat de les Illes Balears (UIB), així com tots els ens o organismes que depenguin d'aquests.

El conseller també ha remarcat que augmenta el "grau de transparència" ja que preveu la creació de la comissió de publicitat Institucional de les Balears, un òrgan col·legiat que assessorarà i supervisarà l'activitat de les institucions en matèria de publicitat institucional.

UN INFORME ANUAL QUE ES DEBATRÀ AL PARLAMENT

A més, emetrà informes no vinculants i estudis, un d'ells serà l'informe anual que s'enviarà al Parlament i serà debatrà. "La comissió vigilarà que les despeses de publicitat siguin d'interès per a la ciutadania", ha afegit.

Es considera publicitat institucional tota activitat de comunicació emesa, promoguda, patrocinada o contractada, individualment o conjuntament amb altres entitats públiques o privades, pels subjectes sotmesos a la Llei, que tingui com a objectiu difondre un missatge comú a una pluralitat de destinataris a través de qualsevol format.

Tot i que la Llei no concreta la composició, que cal determinar per reglament, preveu que la Comissió ha d'estar integrada per una representació de les institucions i per persones de reconegut prestigi professional o acadèmic. Així, garantirà una representació plural i especialitzada.

Contenido patrocinado