Consell.-El Govern autoritza 2,9 milions d'euros a la Conselleria d'Afers Socials per a la Renda Mínima d'Inserció

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 9 abril 2010 19:38

PALMA DE MALLORCA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Govern va autoritzar avui a la Conselleria d'Afers Socials a finançar amb 2,9 milions d'euros la Renda Mínima d'Inserció que gestionen els Consells Insulars, prestació econòmica que s'atorga per cobrir les necessitats bàsiques.

Segons va detallar la portaveu de l'executiu balear, Joana Barceló, el Consell de Mallorca rebrà 2,48 milions d'euros, mentre que el de Menorca i el d'Eivissa més de 235.000, i 6.000 el de Formentera.

La Renda Mínima està vinculada als programes i activitats que tenen com a objectiu la inserció social i laboral de les persones destinatàries de la prestació. En concret, es busca aconseguir la integració dels individus que estan en situació de vulnerabilitat o immersos en processos d'exclusió social, el que s'articula a través de dos subprogrames: una prestació econòmica i la millora de la formació i l'ocupació laboral mitjançant cursos i actuacions d'orientació.

El perfil dels usuaris d'aquestes ajudes és una dona d'entre 25 i 44 anys que atén una situació familiar de dependència. Així, la renda mínima li garanteix uns ingressos mitjans de 400 euros.

Contenido patrocinado