El Consell Insular inaugura demà les obres de la carretera de Corona en les quals ha invertit 1,2 milions d'euros

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 18 noviembre 2008 17:34

EIVISSA, 18 de Nov. (EUROPA PRESS)

El conseller de Mobilitat i Medi Ambient del Consell Insular d'Eivissa, Albert Prats, va avançar avui que la institució inaugurarà demà les obres de la carretera de Corona a Sant Miquel en millora de la qual s'ha invertit 1,2 milions d'euros i estan incloses en el Conveni de Carreteres pendent de rubricar-se amb Madrid.

L'esmentada via té una longitud d'11 quilòmetres i els treballs han consistit en la neteja de cunetes, adequació de drenatge, capa de reforç d'asfalt, introducció de senyalització vertical i horitzontal i millora de seguretat viària.

Es tracta de la primera obra materialitzada i inclosa en aquest text, esborrany del qual podria arribar aquesta mateixa setmana a l'administració, segons va matisar el conseller, i ser rubricat després d'"efectuar unes petites correccions que ja estan consensuades". Segons Prats "l'assumpte de la firma i foto no és tan important com les millores que s'han obtingut després de dilatar el procés per a la seva optimització". Així va concretar que "no s'ha deixat de treballar en cap moment", redactant els diferents projectes que engloba, i aconseguint, a més, una millor finançament i execució des de l'illa, va matisar.

Albert Prats va destacar que les següents obres que es materialitzaran seran les corresponents a l'ordenació del Segon Cinturón de Ronda d'Eivissa així com la incorporació de carril bici a la carretera de les Salines i soterraments.

El conseller va recordar, a més, que l'administració ja ha presentat els projectes d'ampliació i inclusió de carril bici a les carreteres de Sant Miquel i San Joan, obres tindran un cost global de 32 milions d'euros. Els treballs no es podrien s'iniciaran fins a finals de 2009, a causa de l'obligatorietat d'executar diferents termes legals, i no preveuen la cap expropiació d'habitatge. Per els terrenys afectats s'abonarà un import de 3,2 milions d'euros.

Es tracta, totes elles d'unes obres, incloses "al 100% dels seus costos" en el Conveni de Carreteres pendent de firmar-se amb el govern, i que requereixen de "molts" processos d'anàlisis d'impacte ambiental amb la finalitat que el desenvolupament viari "no estigui enfrontant a la protecció del Medi Ambient".

Contenido patrocinado