Conselleria de Mobilitat aprova la licitació de l'electrificació del tren entre l'estació Intermodal i Son Rullán

Actualizado: miércoles, 28 octubre 2009 15:37

PALMA DE MALLORCA, 28 Oct. (EUROPA PRESS) - -

El Consell d'Administració de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) va aprovar avui iniciar la licitació per a l'adjudicació de les obres del projecte d'electrificació de la vies ferroviàries des de l'estació Intermodal de Palma fins als tallers de Son Rullán, per un pressupost de 3,7 milions d'euros.

D'aquesta manera, està previst que en febrer del 2010 pugui començar l'electrificació de 4 quilòmetres entre Palma-Son Rullan, i uns mesos més tard, s'iniciïn les obres de la segona fase del projecte que discorrerà entre Son Rullan-s'Enllaç, que sumaran en total uns 30 quilòmetres de línia fèrria.

Així ha apuntat el conseller Gabriel Vicens, que ha comparegut en roda de premsa al costat del gerent de SFM, Jaume Jaume, i el director general de Mobilitat, Antoni Verger, per presentar els detalls dels dos projectes aprovades avui; la primera fase del projecte d'electrificació i l'ampliació dels tallers ferroviaris de Son Rullán.

El conseller de Mobilitat ha explicat que es compleix un doble objectiu; d'una banda fer realitat "una reivindicació de fa temps", que és l'electrificació de la xarxa viària de Mallorca, i per un altre permetre que el metro pugui circular fins a Son Rullán per fer revisions i altres actuacions de manteniment.

AVANTATGES DE L'ELECTRIFICACIÓ

Vicens ha apuntat alguns dels avantatges que representa l'electrificació, entre les quals hi ha que és més eficient des del punt de vista energètic, produeix menys contaminació acústica i ambiental i aporta més seguretat i comoditat i major sensació de confortabilitat per als usuaris.

Alhora, ha afegit que permetrà una acceleració i una frenada més eficients, la qual cosa repercutirà en una reducció en el temps invertit en els desplaçaments, i que els costos d'explotació són menors, al produir-se menys avaries i manteniment.

El tram de vies entre la Intermodal i Son Rullán comprèn tres estacions soterrades; Intermodal, Jacint Verdaguer i Son Costa, i una en superfície; Son Fuster. Està previst que durant les obres d'electrificació no se suspendrà la circulació dels trens, ja que els treballs s'efectuaran en horari nocturn, entre les 23.00 i les 05.00 hores, amb la finalitat de no perjudicar als usuaris d'aquest servei públic.

Les obres d'aquesta primera fase es prolongaran durant un any, de manera que a partir de l'estiu que ve coincidiran amb les del segon tram d'electrificació, tal com ha precisat el gerent de SFM.

AMPLIACIÓ DELS TALLERS

D'altra banda, es va aprovar el projecte d'ampliació dels tallis de Son Rullán (I fase), per un pressupost de 5 milions d'euros. Aquesta actuació permetrà disposar d'unes instal·lacions que milloraran tot el treball de manteniment de tren i metro i preveu la construcció d'una nau per cobrir dues vies i un túnel per al neteja dels combois automàtic.