EIVISSA, 7 Dic. (EUROPA PRESS) -
El president de la Federació empresarial hotelera d'Eivissa i Formentera (Fehif), Juanjo Riera, ha calculat que l'ocupació mitjana de les places turístiques pitiüses durant el pont de la Immaculada "no va arribar al 25%" per culpa del tancament de l'espai aeri espanyol durant dos dies.
Riera, qui ha avançat que encara no s'han computat les possibles pèrdues motivades per la plantada dels controladors aeris, sí que ha reconegut que s'esperava que l'ocupació durant aquests dies de vacances arribara "el 50%" als hotels d'Eivissa i Formentera.
El president dels hotelers pitiüsos ha explicat a Europa Press que, fins i tot sense xifres oficials, les pèrdues ocasionades per la paràlisi dels aeroports "han estat molt importants", tenint en compte que, segons ha detallat, "els hotels contracten personal, amb antelació, i compren menjar i beguda que es tira a perdre".
Davant del que ha passat, des del sector esperen amb "preocupació" el desenvolupament de les festes nadalenques.
I és que, segons Riera, el tram que va des del 29 de desembre fins al 2 de gener és, juntament amb l'encara vigent pont de la Immaculada, el període més important d'aquesta època de l'any en el que a les reserves hoteleres de les Pitiüses es refereix.
El portaveu dels hotelers d'Eivissa i Formentera no descarta que la seva federació reclami danys i perjudicis als controladors davant dels tribunals.
Tot i això, ha remarcat que, en el cas d'acudir a la Justícia, ho faran de la mà de la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), que aglutina a 62 associacions hoteleres de tot Espanya i la quota de la qual representativa puja a 1.100.000 places en tot el país.