Els hotels de Formentera registren el juny una ocupació del 80% de les places, un 2% més que el 2008

Actualizado: martes, 7 julio 2009 20:23

FORMENTERA, 07 de jul.. (EUROPA PRESS)

Els hotels de Formentera han registrat durant el mes de juny i la primera setmana de juliol una ocupació del 80,2% de les places, superior a la registrada en el mateix període de l'any passat (79%), segons ha informat avui el conseller de Turisme i Mobilitat del Consell Insular, Pep Mayans.

El conseller, acompanyat per la presidenta de la Petita i Mitjana Empresa de Formentera, el president de l'Associació de Taxistes i una representant del sector de restauració i immobiliària -tots ells associats a la PIME-, ha remarcat que aquestes dades, extretes en col·laboració amb l'Associació Hotelera, "només preveuen un terç del total de les places disponibles a Formentera".

La resta de places queda fora de control per part de la Conselleria, ja que es tracta de l'oferta no reglada.

Així, l'ocupació en petits hotels ha estat del 88%. En concret, les reserves mitjançant touropeador van concentrar en aquests establiments el 56% de les reserves, i les de l'àmbit privat el 44%. Els grans hotels van comptabilitzar un 74,5% d'ocupació, el 74% mitjançant touroperadors i el 26% restant gestionades des de l'àmbit privat.

Segons va exposar el conseller, un dels aspectes que ha canviat els últims anys és la diversificació de mercat, amb l'augment de turistes nacionals i alemanys. Mayans va puntualitzar que aquest és un dels aspectes pels quals la Conselleria de Turisme "ha dedicat molts esforços, mitjançant campanyes de promoció en diferents mercats europeus, entre d 'altres accions promocionals".

Així, el 54% dels turistes que van recalar a l'illa eren d'origen italià, el 27% espanyol, el 16% alemany, i un altre 2% britànic. Les dades són, segons el conseller "una prova de foc per Formentera donada la conjuntura econòmica internacional".

El titular de Turisme ha matisat que "en un any de crisis, Formentera està superant les expectatives i continua sent un destí escollit entre els clients". Mayans va puntualitzar que el visitant de l'illa acudeix a aquesta "per la seva qualitat i no per l'oferta econòmica". A més va agrair el treball de l'Associació Hotelera en la seva captació de turistes.

La millora del servei de recollida d'escombraries, la potenciació de la imatge de l'illa, l'aposta en valor del seu parc natural o l'augment de la seguretat de l'ordre públic, "han contribuït a crear una Formentera més neta i millor", ha conclòs.