Els restauradors de Mallorca aposten per la qualitat del servei mitjançant un 'Manual de les Bones Pràctiques'

Actualizado: martes, 15 junio 2010 17:37


PALMA DE MALLORCA, 15 Jun. (EUROPA PRESS) -

L'Associació Empresarial de Restauració de Mallorca distribuirà entre els seus associats unes 900 còpies del 'Manual de les Bones Pràctiques' presentat avui per la seva presidenta, Pilar Carbonell, amb l'objectiu d'incentivar la qualitat de l'oferta i del servei dels restaurants i establiments hostalers de l'illa.

Segons Carbonell, la presentació d'aquest document s'emmarca dins d'una campanya de sensibilització a favor d'"un treball ben fet" en la restauració i l'hostaleria, a través de l'adopció d'una sèrie de pautes "per la qualitat" que permetin sortir al sector del "sotrac" en què es troba.

La presidenta de l'Associació, integrada en la Confederació d'Associacions d'Empreses de les Balears (CAEB), ha explicat que el manual és un "resum" de recomanacions i reglaments que tot establiment "hauria de complir" i que "ajuda a verificar i a assegurar-se que s'està fent bé i que es compleixen els mínims".

Entre les normes propostes pels restauradors es troben les relacionades amb la prevenció de riscos laborals, la seguretat, la ventilació i l'extracció de fums, la higiene, l'etiquetatge i la qualitat dels productes, el respecte als horaris comercials o el compliment de la Llei Antitabac, entre d'altres.

En aquest sentit, l'Associació d'Empreses de Restauració concedirà un adhesiu distintiva a aquells establiments que compleixin aquests requisits per premiar-los per la qualitat del seu servei.

Segons Carbonell, la qualitat "pot ajudar a fidelitzar als clients i a portar clients nous", així com a "millorar" la imatge dels establiments de les illes, que "per les pràctiques dels últims anys s'ha vist un poc desmillorada".

"Ja que no podem lluitar per preu, lluitem per la qualitat", ha conclòs la portaveu dels restauradors, que ha destacat també la importància de complir les normatives davant de les administracions "per evitar qualsevol mena de problema amb elles".

UNA CAMPANYA D'ÀMBIT ESTATAL

La presidenta de l'Associació d'Empreses de Restauració ha explicat que el manual ha estat elaborat per la Federació Espanyola d'Hostaleria (FEHR), pel que serà distribuït per les 74 associacions que la constitueixen en tot el territori espanyol.

Segons els restauradors de Mallorca, els més de 350.000 establiments hostalers d'Espanya mostren a través d'aquest document el seu "compromís" amb un servei "de qualitat", que va "més enllà" del compliment "estricte" de la llei.

El vicepresident de l'Associació d'Empreses de Restauració de Mallorca, José Luís Sánchez, ha apuntat que el manual ja ha estat presentat a La Rioja, Extremadura, Andalusia, Múrcia, Castella-la Manxa i Madrid, si bé serà distribuït en totes les comunitats.