PALMA DE MALLORCA, 9 Feb. (EUROPA PRESS) -
La presidenta de l'Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram de Palma (Emaya), Cristina Cerdó, va visitar avui el local de l'Associació de Pares de Nens amb Càncer de les Illes Balears (Aspanob) per fer entrega de mig miler de joguines recollides durant la campanya impulsada aquest Nadal per l'Empresa Municipal, amb l'objectiu de potenciar la reutilització i la reducció de residus, en col·laboració amb l'Institut Municipal de Formació, Ocupació i Foment (Imfof) i l'Agenda Local 21.
El president d'Aspanob, Jaume Coll, va agrair a la presidenta d'Emaya la quantitat de joguines rebudes, entre les quals abunden els jocs de taula i els peluixos. Totes les joguines que han estat lliurats Aspanob es troben en estat nou o seminou.
Aspanob ha estat una de les primeres associacions beneficiades amb aquesta campanya, que farà arribar joguines a un total de 26 entitats al llarg de l'any, tal com elles mateixes van sol·licitar amb la intenció de tenir garantida una provisió constant de joguines també en altres mesos.
En aquest sentit, avui s'ha iniciat el repartiment de les 17.344 joguines entre les ONG implicades Aspanob, Càritas, Fundació Deixalles, Associació d'Immigrants de Ghana, Associació d'Immigrants de Son Gotleu, Centre Cultural Argentí Martín Fierro, Fundació Natzaret, Associació Cultural de Romaní i Associació de Veïns de Can Serralta.
La campanya nadalenca de recollida de joguines que Emaya ha impulsat pretén "donar un impuls al medi ambient, fomentant conductes responsables com la reutilització", ha assegurat Cerdó. En el cas de les joguines, ha possibilitat donar una ajuda a aquelles famílies amb menys possibilitats econòmiques en un any marcat per la crisi", ha explicat Cerdó.
Pel que fa a la participació dels ciutadans, la presidenta d'Emaya ha destacat que la línia d'atenció telefònica gratuïta 24 hores d'Emaya, 900 724 000, ha rebut a prop de 1.000 trucades des que el passat 15 de desembre es va llançar aquesta acció conjunta d'Emaya, l'Imfof i l'Agenda Local 21 de l'Ajuntament de Palma. També fa falta destacar la implicació de set centres educatius que han volgut recolzar aquesta campanya animant als seus alumnes a portar a l'escola les joguines que ja no volien.
Durant el temps en què ha estat la campanya en marxa, Emaya ha ofert als ciutadans totes les facilitats per contribuir amb la campanya, ja que ha estat la pròpia empresa municipal la que s'ha encarregat d'anar a buscar les joguines a les cases, contribuint a un doble objectiu, promoure la reutilització i servir d'ajuda a moltes famílies en aquests temps de dificultats econòmiques.
Per tirar endavant la iniciativa, Emaya ha usat un vehicle retolat amb la imatge de la campanya i un equip de treballadors per recollir les joguines, emmagatzemar-los i portar a a terme el procés de selecció i classificació.
Per la seva banda, l'Agenda Local 21 s'ha encarregat de la difusió de la campanya entre la població i de contactar amb les escoles per animar-les a participar, mentre que l'Imfof s'ha centrat en la gestió dels materials donats, contactant amb les ONG i altres associacions i entitats per coordinar la lliura de les joguines.
A més, la campanya ha rebut el passat dia 30 de desembre un important impuls gràcies a la col·laboració d'El Corte Inglés, que s'ha afegit de manera desinteressada a aquesta iniciativa amb la donació de tres camions plens de joguines. Així, el gran magatzem va aportar més de 250 joguines noves de tota mena --cotxes, motos, jocs de taula-- dirigits als nens d'entre tres i 12 anys.