Una empresa iniciarà abans de final d'any la venda d'habitatges en zones costaneres, incloses algunes a Balears

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 9 noviembre 2009 19:00

Estimen que existeixen 600.000 segones residències a Espanya, de les quals esperen actuar sobre 60.000 els anys vinents

SEVILLA/ PALMA DE MALLORCA, 9 Nov. (EUROPA PRESS) -

La societat 'Spanish Homes Network (SHN)', promoguda per l'escola de negocis de l'Institut de Pràctica Empresarial (IPE), començarà a comercialitzar abans que acabi l'any habitatges de segona residència ubicats en zones costaneres, que es troben sense vendre, algunes d'ells situats a Balears, que aniran destinats a compradors estrangers.

Segons ha indicat a Europa Press el gerent de SHN, José Manuel Luque, amb aquesta iniciativa esperen "donar solució a un problema crític, l'existència d'estoc d'habitatges costaneres ja acabades, que actuen com segona residència, alguna cosa que impedeix que es pugui seguir avançant en la producció d'habitatges".

Ha explicat que en aquest projecte d'actuació sobre l'estoc de segona residència es porta treballant des d'inicis del 2009 i esperen posar-ho en marxa i llançar-lo al mercat en pròximes setmanes, abans que acabi l'any, per a la qual cosa esperen ultimar el suport oficial que rebran de la Junta d'Andalusia, ja que van estar en converses amb les conselleries d'Habitatge i Ordenació del Territori i Innovació, Ciència i Empresa.

Ha precisat que en aquesta iniciativa, que serà "complementària" a les posades en marxa per la Junta d'Andalusia per a desbloquejar l'estoc d'habitatges considerades primera residència, s'englobaran habitatges sense vendre ubicades en tot el litoral espanyol, tant la Península com a Balears i Canàries.

Així, segons va estimar, l'any es podria tancar amb 600.000 habitatges ubicats a la costa sense vendre a tot Espanya --150.000 habitatges a Andalusia--, de les quals estimen que aquesta societat pugui actuar sobre un 10%, comercialitzant unes 60.000 els anys vinents, ja que "les estadístiques estimen que una de cada deu habitatges construïdes sense vendre poden ser comprades per estrangers".

Luque ha explicat que aquesta societat auspiciada per IPE ja té armat el model de negoci, de manera que ja té preparada la pàgina web en la qual penjaran els habitatges costaneres sense vendre i ja estan establint els contactes amb els promotors i agents immobiliaris internacionals, a més d'haver ja contactat amb institucions com administracions regionals i nacionals. En aquest sentit, aviat mantindran reunions amb la Generalitat de Catalunya per exposar-los aquesta iniciativa.

"El nostre projecte se centra a actuar sobre aquest estoc i vendre'l al mercat internacional, el mercat més abandonat que ha quedat", ha afegit aquest portaveu, qui ha recordat que dins del mercat de segona residència, el 50% de compradors són estrangers.

Per aquesta raó, ha indicat que en aquest projecte es pretén "treballar bé aquest mercat, llançant un nou model d'actuació", basat en la defensa de la qualitat del producte immobiliari i del turisme residencial.

Així, oferirà als compradors estrangers un servei "integrat i de qualitat", que inclourà assessoria jurídica i financera al comprador i la inclusió d'un model de valoració o 'scoring' de les promocions, que seran auditades comercialment analitzant 27 paràmetres de qualitat, que versaran sobre la seguretat, la proximitat a hospitals o col·legis o la distància al mar dels habitatges, entre d'altres qüestions.

Els resultats de l'aplicació d'aquest model i aquests paràmetres es traslladaran al web, de manera que el comprador podrà seleccionar un cert tipus d'habitatge en funció de les seves necessitats i preferències, ja que "volem que el preu no sigui ni el primer ni l'únic argument comercial".

Alhora, una firma jurídica internacional de prestigi emetrà un certificat amb la seva marca per fer constar que aquestes promocions "compleixen uns paràmetres de qualitat". També està negociant amb companyies d'assegurances, empreses d'instal·lació d'alarmes o de domòtica, amb la idea de "sumar valor a aquests habitatges costaneres".

VETLLAR EL PROCÉS COMERCIAL

Ha precisat que a més del web, la idea d'aquesta societat dedicada a vendre habitatges i a la intermediació és acompanyar el comprador en la seva visita a Espanya i vetllar per tot el procés comercial, per a la qual cosa estan parlant amb entitats financeres perquè aquestes ofereixin propostes de finançament i serveis per a aquests compradors.

"Volem presentar una nova proposta i un nou model d'intermediació immobiliària internacional per poder intentar solucionar un problema gravíssim", ha afirmat Luque, qui ha recordat que aquesta iniciativa privada neix d'una escola de negocis "per ajudar davant d'un problema del sector, defensant la seva qualitat i fent recuperar la imatge i la confiança al mercat".

Sobre els mercats objectiu d'aquesta iniciativa, Luque ha indicat que a més dels tradicionals, com el britànic, Irlanda, Alemanya, França, la zona centreeuropea o el mercat nòrdic, treballaran altres mercats actius els últims anys, com Rússia o països de l'Est, o altres països emergents, ja que "volem buscar al client no a curt termini sinó recuperar al client que vol gaudir d'un habitatge a Espanya".

Contenido patrocinado