Eroski destina més de 70 milions d'euros a adquirir productes de les Balears el 2009, un 5% més que a l'any passat

Actualizado: miércoles, 21 julio 2010 17:33

PALMA DE MALLORCA, 21 Jul. (EUROPA PRESS) -

La cadena de supermercats Eroski va destinar més de 70 milions d'euros a adquirir productes elaborats a Balears a 115 proveïdors durant 2009 per a la seva posterior distribució, fet que suposa un increment del 5% respecte a la quantitat invertida a aquest efecte a l'any passat.

Així ho ha anunciat aquest dimecres el director general d'Eroski en la Comunitat Autònoma, Fernando Pereda, qui ha assegurat que el 12,7% de les vendes efectuades en els 111 establiments que aquesta cadena explota a l'arxipèlag va correspondre a la distribució de productes autòctons.

Durant la presentació de la campanya de productes locals 'Sabors de la nostra terra', finalitat de la qual és potenciar el consum d'aquests aliments fins al pròxim 22 d'agost, Pereda ha remarcat que Eroski va vendre durant 2009 més de 385.000 litres de vi amb denominació d'origen de les Balears, així com més de 110.000 litres de begudes esperitoses elaborades a les illes i més de 12.000 litres d'oli amb la mateixa distinció.

Pel que fa al formatge amb denominació d'origen de Maó, la cadena basca va distribuir més de 306.000 quilograms d'aquest producte en la totalitat de l'arxipèlag, fet que suposa un increment del 34,3% respecte al 2008. Alhora, Eroski va subministrar a les illes més de 215.000 quilograms de sobrassada mallorquina, un 8,6% més que a l'exercici passat, i 781.000 quilograms de peix de llotja (581.000 a Mallorca i 200.000 a Menorca i Eivissa).

Pel que fa a la carn balear, la companyia va vendre el 2009 més de 220 tones per valor d'1,4 milions d'euros, mentre que la venda de fruita i verdura cultivada a les illes va suposar uns ingressos de més de 21 milions, el que equival a 14.500 tones distribuïdes en tot el territori autonòmic.

D'altra banda, el director general d'Eroski a Balears ha destacat la inversió d'1,7 milions d'euros que l'entitat ha efectuat per al manteniment dels seus comerços, el que ha propiciat la contractació de 70 petites i mitjanes empreses de les Balears durant tot l'any passat.

En termes generals, Pereda ha asseverat que la distribució de productes de les illes en els supermercats Eroski constitueix la seva "forma de contribuir" al desenvolupament econòmic i social de l'arxipèlag. Alhora, ha subratllat que aquests aliments són "els que vol la gent", ja que "responen sobretot a la frescor, a la qualitat i al gust".

EL SUPORT DEL GOVERN

La consellera de Comerç, Indústria i Energia del Govern, Francesca Vives, ha assistit a la presentació de la campanya de productes locals, així com el titular de presidència de l'Executiu autonòmic, Albert Moragues, a més de diversos representants del sector comercial i empresarial de les Balears.

Durant l'acte, Vives ha assenyalat que els productes de les illes van associats a la cultura i a la "manera de ser i de viure" dels ciutadans de la Comunitat. Alhora, ha destacat la "sensibilitat especial" d'Eroski en relació amb els aliments elaborats a l'arxipèlag, així com el "benefici" que comporta aquesta campanya tant per als consumidors com per als productors i proveïdors autòctons.

Per la seva banda, Moragues ha assegurat que és "possible" fabricar productes "de qualitat" per després vendre'ls a "bon preu", i això és el que, segons el conseller, porta fent la cadena de supermercats "des de fa anys". En aquest sentit, ha felicitat als productors i proveïdors presents pel treball fet durant els últims temps, als quals ha ofert una vegada més el "suport" del Govern.