Gadeso insta el Consell i els ajuntaments d'Eivissa a liderar una reforma turística amb els sectors implicats

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 17 octubre 2008 19:35

EIVISSA, 17 d'Octubre (EUROPA PRESS)

El president de la Fundació Gadeso, Antoni Tarabini, va instar avui als responsables del Consell Insular d'Eivissa, i dels ajuntaments de l'illa, "que liderin una verdadera reforma turística mitjançant la conformació de taules reals de negociació en les quals comptin amb la participació de tots els sectors implicats".

En declaracions a Europa Press, Tarabini va matisar que les Màximes Administracions Pitiüses haurien d'executar, per a això, "un diagnòstic per zones" amb la finalitat d'aplicar mesures reals i adequades a cada enclavament. Així, va indicar que hauria de començar a treballar-se en zones "excessivament madures", com Sant Antoni.

Segons el president d'aquesta entitat, "el lideratge és molt important perquè els empresaris puguin respondre a les iniciatives impulsades per les administracions". A més, va mostrar la seva confiança en la participació d'aquests en la posada en marxa d'un canvi de model "eficient" basat en una oferta més compacta on s'incrementi l'oferta de les Pitiüses mitjançant la reconversió de zones turístiques.

Segons Tarabini "si no s'uneix el treball de la iniciativa complementària amb el manteniment de l'illa ocorre el mateix que si tenim una illa de revista però que no té res que oferir en matèria d'oci". Per aquesta raó, va matisar que "és imprescindible oferir un rentat de de cara a la temporada que ve perquè no només es promocionin en fires sinó que també es vegi en persona".

De la mateixa manera va valorar l'opció que els turistes puguin accedir a la compra de tots els serveis per internet. El portaveu de Gadeso va destacar que li consta que les administracions ja estan "immersos" en aquestes accions, i va agregar que l'illa "té molta fortalesa de la qual ha de tirar per no caure en debilitats".

En el seu últim quadern se subratlla una reducció en la confiança dels empresaris turístics en la temporada que ve en 2,7 punts, especialment accentuada en el cas de bars, restaurants, cafeteries o comerços, les dades de facturació dels quals aquest estiu van ser substancialment inferiors als percebuts pels hotelers.

Segons Tarabini, l'única manera d'eclipsar a aquest "pessimisme" dels empresaris turístics és reprendre la seva confiança que en el cas de les Pitiüses, està per sota de la resta d'illes. Els beneficis de la rendibilitat empresarial van augmentar en l'última temporada alta un punt mentre que van disminuir en 4,5 punts en el sector de l'oferta complementària.

Contenido patrocinado