Germanwings incrementa aquest estiu les seves connexions amb Son Sant Joan però critica que les taxes són cares

Actualizado: miércoles, 29 abril 2009 19:21

La companyia es considera "més que optimista" respecte a la venda de places cap a Mallorca aquest estiu i preveu una ocupació mitjana del 89% en els seus avions


PALMA DE MALLORCA, 29 Abr. (EUROPA PRESS) -

La companyia aèria alemanya Germanwings incrementarà aquest estiu les seves connexions amb l'aeroport mallorquí de Son Sant Joan, amb una nova freqüència setmanal des de Dortmund i una altra des de Colònia/Bonn, amb la qual cosa rondarà el mig centenar vols amb l'illa, de dilluns a diumenge, durant la temporada turística alta. D'altra banda, ha criticat que les taxes que es paguen en aquest aeròdrom són excessivament elevades per a la qualitat dels serveis que ofereix.

Així ho va manifestar, en una entrevista concedida a Europa Press, la directora de Comunicació Internacional de l'aerolínia, Angelika Schwaff, durant la visita que ha fet avui a la capital balear per explicar els plans d'una companyia 'low cost' que ha iniciat els seus enllaços amb Espanya en 2002, i que s'erigeix com una de les principals competidores d'Air Berlín a Son Sant Joan, especialment, als vols amb les ciutats germàniques que ara s'han reforçat.

Schwaff va revelar que la situació de les reserves de places als seus avions Airbus 319 per a aquest estiu "ens fa ser més que optimistes", ja que preveuen una ocupació mitjana del 89% --respecte del 88% obtingut el 2008--, tot i la recessió econòmica que s'abat sobre Alemanya des de novembre. Per a la portaveu de Germanwings, les bones previsions es basen a la importància de les vacances per als centreeuropeus, així com el fet que es decantin per destinacions "pròxims" en detriment dels de llarg ràdio, com Carib o l'Àsia.

D'altra banda, mentre Eivissa és una illa escollida pels alemanys que volen "gaudir de la festa", a Mallorca "es pot fer de tot, des d'anar en bicicleta o d'excursió per la Tramuntana, a divertir-se a una discoteca", raó per la qual s'ha convertit al principal destí per als ciutadans d'aquesta nacionalitat, que acudeixen amb major profusió cada any i encara ho faran el 2008, tot i les crisis, ha dit la portaveu.

MOLTA TAXA I POC SERVEI

Schwaff va descartar l'eliminació de les taxes aeroportuàries a l'Aeroport de Son Sant Joan --que reclamen algunes veus--, però ha considerat que són "massa altes" per als serveis que s'ofereixen als passatgers, caracteritzats pels retards a l'aterratge dels avions, que es veuen obligats a donar voltes en cercle sobre l'illa fins que se'ls permet prendre terra --amb major despesa de combustible i protestes dels passatgers--, així com les dificultats per facturar, embarcar o recollir les maletes.

Cal assenyalar que Germanwings apunta les dificultats al handling un dia després que els sindicats UGT, CCOO, USO i CGT afirmessin que el 53% de la plantilla de maleters --fixos discontinus-- de les companyies que s'encarreguen d'aquestes operacions, encara no hagin estat incorporats. Fet que suposa una mica més de la meitat d'una plantilla que, en conjunt, està composta per 1.073 treballadors. A més, entre els quals sí que van començar el passat 1 d'abril --començament oficial de la temporada--, molts han estat contractats per 10 o 20 hores setmanals.