MADRID 12 Abr. (EUROPA PRESS) -
El Govern espanyol ha adjudicat la quantitat de 862.088 euros corresponents a 18 municipis de la comunitat autònoma de les Balears amb població no superior a 20.000 habitants, una quantitat inclosa en els pressupostos generals del present any i corresponent al Fons Especial de Finançament.
En el cas de les Balears, Alcúdia -amb una població superior als 19.000 residents- és la població que major dotació rep al tenir 160.346 euros, seguida Esporles, amb 109.929 euros. Per contra, els municipis que menys inversió reben són Campos -amb 1.413 euros- i es Migjorn -1.532 euros-.
Així ho va detallar avui el Ministeri de Política Territorial per destacar, a nivell nacional, que s'han repartit 50 milions d'euros per a 2.470 municipis espanyols amb una població menor als 20.000 habitants.
Amb aquest fons, el Govern busca l'objectiu de compensar els ingressos dels municipis amb menor població i amb un coeficient fiscal mig superior a 1, perquè puguin arribar a una participació en tributs de l'Estat de 140,41 euros per habitant.
Segons ha explicat el Departament dirigit per Manuel Chaves, la finalitat del fons és reforçar la capacitat financera dels ajuntaments més petits sense condicionar-la a cap fi específic.
Per a això, el seu Ministeri ha avançat aquest any el deslliurament d'aquest fons per ajudar a aquests ajuntaments a afrontar la situació econòmica actual i dotar-los de major liquiditat.