El Govern afirma que cada dia treballen en el metro com a mínim 40 obrers "amb totes les condicions de seguretat"

Actualizado: lunes, 4 febrero 2008 16:19

Verger qualifica de "trampós i indecent" que el PP faci una "selecció" de fotografies d'operaris menjant o sense casc


PALMA DE MALLORCA, 4 Feb. (EUROPA PRESS) -

El director general de Mobilitat, Antoni Verger, ha realitzat avui una visita a les obres de les diferents estacions del metro per demostrar l'avanç dels treballs de reparació i el nivell d'activitat que es manté, amb com a mínim 40 operaris cada dia, complint "totes les condicions de seguretat".

Verger ha respost d'aquesta manera a les acusacions del PP en relació a què les obres del suburbà registraven una "activitat mínima", amb "menys d'un operari per estació" i sense complir les condicions de seguretat laboral. Per al director general, "és inconcebible que amb set obrers es pugui haver fet tot el treball que ja està acabat".

Segons ha dit, la denúncia davant la Inspecció de Treball per part del PP és "absolutament absurda". "Hi ha un coordinador de riscos laborals contractat pel Govern, el mateix que havia en l'etapa anterior. S'estan prenent totes les mesures per garantir la seguretat. A més, el PP hauria d'aprendre una miqueta de dret perquè, en tot cas, a qui hauria de denunciar és a les empreses", ha declarat.

Verger ha insistit que les obres "avancen a ritme intens" i, sobre les fotografies realitzades per un detectiu contractat pels 'populars' per observar la suposada inactivitat dels treballs, el director general va afirmar que és "completament trampós i indecent fer una selecció d'imatges d'un obrer menjant un entrepà i afirmar que Govern té parades les obres".

"Tan difícil és per al PP assumir que han fet una gestió pèssima i demanar disculpes. És covard que, per evitar demanar-les llancin acusacions a tothom. També es podria dir que el que hauria interessat al Govern hagués estat accelerar les obres al màxim i fer la foto de la reinauguració de la infraestructura abans de les eleccions. És absurd", va etzibar.

Pel que fa a l'adjudicació, "arreglada segons el PP, del contracte de consultoria i assistència tècnica del SFM a Ineco, la mateixa empresa que va realitzar l'auditoria per detectar les deficiències en el suburbà, Verger ha reiterat que la seva oferta va ser "la més baixa" econòmicament i la millor tècnicament.

"Ningú que coneix un poc el món de l'enginyeria ferroviària dubta que una auditoria de Ineco és exacta, objectiva, prudent i tècnicament impecable", ha afegit. A més, ha explicat que el muntant del contracte d'assistència ha pujat respecte a anys anteriors "perquè aquest Govern s'ha plantejat fer un desenvolupament ferroviari molt important".

OBRES "ACABADES"

Entre les actuacions que s'han hagut de portar a terme en les diferents estacions i que "ja estan acabades", figuren la millora del sistema de drenatge, ampliant les canalitzacions d'aigua o instal·lant-ne on no els havia i construint embornals que recullin l'aigua abans que entre a les estacions; la reparació i millora de les cambres buides que envolten les estacions --en alguns casos estaven fetes amb guix--.

També l'elevació de les entrades de vianants i sortides d'aire per evitar l'entrada d'aigua, la restauració del cablejat, quadres de control i sistemes de seguretat afectats, la instal·lació de sistema de recollida de pluvials als voltants de Jacint Verdaguer --l'aigua baixa des de Eusebi Estada i tendeix a inundar la zona--, la fixació de la llosa d'aquest mateix tram --mantenint els 40 centímetres de despengi-- i la connexió del sistema de pluvials de Gran Via Asima amb el sistema de drenatge del metro.

El director d'obra, Francisco Jimeno, ha explicat amb detall l'estat dels treballs i les diferents reparacions i millores que s'han finalitzat o s'estan portant a terme, afegint a més que, "en les condicions en les quals estava el metro", ell no ho hauria posat en marxa. Per aquesta raó, Verger ha qualificat de "temeritat" la decisió de l'anterior Govern d'iniciar el servei "sense un sistema de drenatge adequat".

"Es va fer en un any i mig, forçant la situació, quan probablement s'hauria necessitat el doble. Es va voler fer massa ràpid. Tota la resta és intentar desviar l'atenció i atribuir culpa a qui no la té. Cal tenir cara dura i poca vergonya per dir mentida després de mentida. Les últimes ja han sobrepassat la paciència del Govern", ha insistit Verger, reiterant que la posada en marxa del servei serà "com a mínim l'abril".