PALMA DE MALLORCA 8 Feb. (EUROPA PRESS) -
El director general d'Acció Exterior del Govern, Jordi Bayona, ha acordat amb l'alcalde del municipi uruguaià de Maldonado, on s'ubica la zona turística Punta de l'est, Óscar de los Santos, establir canals de col·laboració entre les dues institucions en matèria de formació turística tant en l'àmbit professional com universitari.
Segons ha informat l'executiu autonòmic en un comunicat, Punta de l'est és el més gran empori turístic de la costa atlàntica sud d'Uruguai, especialitzat en la gamma d'alta qualitat. El Govern oferirà als professionals d'aquesta zona tots els plans d'estudis turístics que porta a terme la Universitat dels Illes Balears (UIB).
A més, hi haurà un intercanvi d'informació entre les dues institucions en matèria d'infraestructures, sobretot les relacionades amb la depuració d'aigües i el tractament de residus sòlids, ja que aquests són aspectes que els responsables municipals de Punta de l'est volen desenvolupar.
Baiona també es va reunir amb una dotzena d'empresaris turístics d'aquesta zona, interessats en alguns aspectes de l'oferta turística balear. El director general va posar en relleu els projectes de turisme sostenible que porta a terme l'executiu balear, així com les principals línies de l'ordenació territorial i turística amb les quals es regeixen les illes.