PALMA DE MALLORCA 2 Dic. (EUROPA PRESS) -
La consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, ha dit que el Govern ja està treballant en la redefinició de les polítiques actives d'ocupació per compensar la retirada de l'ajuda de 426 euros per als aturats que han esgotat la prestació per desocupació.
El president del Govern central, José Luis Rodríguez Zapatero, va avançar aquest dimecres a la sessió de control al Govern al Congrés dels Diputats que divendres que ve el Consell de Ministres aprovarà un nou paquet de mesures que inclourà noves rebaixes fiscals per a les petites i mitjanes empreses, i alhora eliminarà l'ajuda de 426 euros als aturats que hagin esgotat la seva prestació quan expiri l'últim termini marcat (febrer).
Sobre aquesta qüestió, Barceló ha dit en roda de premsa que la Conselleria que dirigeix està estudiant el desenvolupament de línies de contractació directa per part de les institucions públiques per fer front al "buit" assistencial que es generarà amb la retirada dels 426 euros a partir de febrer. Així, ha posat com a exemple que l'ajuda oferta fins ara podria ser substituïda amb un contracte de sis mesos en una administració pública.
En aquest sentit, la consellera ha apuntat que el Govern espera poder iniciar aquestes noves polítiques dirigides a la contractació d'aturats sense prestació a partir del començament del pròxim any.
La titular de Treball ha apuntat que el 2010 els ajuntaments de les illes van contractar a unes 1.700 persones en aquesta situació. A Balears actualment hi ha un total de 22.981 aturats de llarga durada (més de 12 mesos).
Barceló ha indicat que en octubre al voltant de 4.200 persones parades de les illes eren percebent l'ajuda de 426 euros. El Govern calcula que aquesta xifra podria ser d'uns 4.000 en febrer, quan l'ajuda sigui eliminada.