Govern i Iberostar promocionaran les illes a Fitur amb una estructura audiovisual de quatre pisos d'altura

Actualizado: viernes, 23 enero 2009 15:56

PALMA DE MALLORCA, 23 de gener (EUROPA PRESS)

El Govern balear i el grup empresarial Iberostar promocionaran conjuntament les illes com destí turístic mitjançant una acció en comú que es realitzarà, en primer lloc, durant la celebració la setmana que ve a Madrid de la fira Fitur, i que consistirà en una estructura audiovisual en forma d'arbre de 14 metres d'altura, l'equivalent a quatre pisos.

Segons van detallar avui, en una trobada amb els mitjans de comunicació, el conseller de Turisme, Miquel Nadal, i l'empresari Miquel Fluxà, aquest projecte, que va ser batejat com a 'arbre tecnològic', s'integra en el Pla de Màrqueting de la Conselleria --presentat aquesta mateixa setmana-- i es basarà en la col·locació de 64 pantalles LCD de 42 polzades a la copa del mateix, des de la qual s'alternaran imatges promocionals d'Iberostar i de la Comunitat.

El projecte costarà un milió d'euros, que seran aportats al cinquanta % pel grup empresarial i l'Institut Balear de Turisme (Ibatur), directora del qual, Susanna Sciacovelli, ha destacat que es tracta d'una iniciativa promocional "molt innovadora", que combina la publicitat amb l'alta tecnologia i que, segons el conveni signat avui per les dues parts, també visitarà les ciutats de Berlín, Manchester, París i Londres.

A causa de la seva espectacularitat, el conseller Nadal ha considerat que el 'arbre tecnològic' serà previst per una alt nombre d'espectadors, ja que quedarà instal·lat en fires turístiques i en places públiques de gran afluència de públic en tots els casos, i gràcies a les seves proporcions, amb 11 metres de diàmetre a la copa i un pes total de 4,3 tones --a més de la seva estatura--, es podrà veure a dos quilòmetres de distància.

Pel que fa a les imatges en si, tindran una projecció a 360 graus i podran oferir-se individualment --per monitor-- o per zones; tot i que en el cas de Madrid s'ha optat per utilitzar totes les pantalles simultàniament en forma de 'videowall', creant una composició de 54 metres quadrats. En totes les fires i ciutats, el 'arbre tecnològic' funcionarà durant les 24 hores del dia per espai d'una setmana.

Per la seva banda, Miquel Nadal es va mostrar satisfet de la posada en marxa d'aquesta campanya específica promocional de les Balears, així com que s'hagi arribat a un acord per compartir els costos amb un dels principals grups turístics de capital mallorquí, del qual ha destacat el seu interès perquè les illes mantinguin el lideratge en aquesta activitat.