MADRID, 22 Jul. (EUROPA PRESS)
La ministra de Sanitat i Política Social, Trinidad Jiménez, va anunciar aquest dimecres que els plans de contingència per evitar l'expansió del virus de grip A en empreses, en cas d'increment descontrolat de contagis, "ja estan preparats" després "d'intenses reunions" amb patronals i sindicats.
Els plans estaran recollits en una guia marc elaborada per experts i que es presentarà a final de la setmana que ve, segons ha afirmat la ministra durant la presentació del 'Madrid Bike Tour 2009'. Aquestes guies, que seran repartides per totes les empreses d'Espanya, "té previstes totes les accions a portar a terme en les empreses en el cas que es doni un brot i el nombre d'encomanats augmenti dràsticament", ha apuntat.
En aquest sentit, la ministra es reunirà aquesta mateixa tarda amb tots els consellers de Sanitat autonòmics en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (SNS) per "aclarir els últims detalls" d'aquests plans de contingència i tractar altres temes com el possible retard del començament del curs escolar, les recomanacions internacionals per a la vacunació dels ciutadans o la definició dels grups de risc davant del nou virus.
D'altra banda, Jiménez ha assegurat que Espanya tindrà la vacuna "al mateix temps que la resta dels països" i que no s'imposarà cap restricció de moviments als ciutadans "mentre l'Organització Mundial de la Salut no digui el contrari".