Innova.- Els set Punts Telemàtics d'Atenció al Consumidor de les Balears registren 22.329 consultes

Actualizado: lunes, 14 julio 2008 18:32

PALMA DE MALLORCA, 14 de juliol (EUROPA PRESS)

Els set Punts Telemàtics d'Atenció al Consumidor que estan instal·lats en totes les illes han rebut 22.329 consultes fins al 30 de juny, fet que suposa una mitjana de 125 consultes diàries d'un temps aproximat de 14 minuts cadascuna. La Conselleria de Salut i Consum va instal·lar el primer punt a Formentera el mes de setembre passat i des de començaments d'aquest any ja estan en funcionament a totes les Illes.

Aquestes dades van ser facilitats avui pel conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, qui, juntament amb el director general de Consum, Diego González, van presentar aquest servei als cònsols amb delegació a Balears, associacions empresarials, de consumidors, de gent gran i a representants de col·legis professionals de les Illes.

Els Punts d'Informació són terminals telemàtiques del Centre Europeu del Consumidor des dels que qualsevol consumidor té accés a informacions relatives als seus drets, a la millor forma de defensar-los i a les eines d'assistència i suport que la Unió Europea posa al seu abast a l'estat membre que es trobi.

A la presentació, Thomàs va destacar la prioritat que suposa per a la Conselleria la protecció dels consumidors, "tenint compte que vivim en un món cada vegada més global on es facilita el fet de consumir", i va incidir en la necessitat de potenciar l'educació i la formació en matèria de consum, generar noves vies per presentar reclamacions i millorar els mètodes de resolució de conflictes dels consumidors.

Thomàs va explicar que la filosofia de treball de la Conselleria es basa a buscar aliances estratègiques amb els diferents agents que treballen a les Illes. Alhora, va recordar que tots els consumidors -el milió de residents a Balears i els 12 milions de turistes que visiten les illes- disposen de diverses vies alternatives per resoldre els conflictes, com l 'arbitratge, que estan "totalment operatius, són ràpids i gratuïts".

En concret, els punts telemàtics estan situats a l'Oficina de Turisme de l'aeroport de Son Santjoan i Oficina de Turisme de la Plaça de la Reina, núm.2 de Palma a Mallorca; a l'Oficina de Turisme de l'aeroport de Maó i Oficina de Turisme de la Plaça de la Catedral, núm.5 de Ciutadella a Menorca; a l'Oficina de Turisme de Passeig Vara del Rei, núm.1 d'Eivissa, i a la seu del Consell Insular, Avinguda d'Espanya, núm.49 a Eivissa i a l'Oficina de Turisme del Puerto de la Savina a Formentera.