Innova.- Un nou portal difon els atractius de Balears com a reclam per als 1,3 milions de turistes culturals

Els continguts de la web s'ofereixen en quatre idiomes i es poden diferenciar per illes

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 19 febrero 2009 14:42

PALMA DE MALLORCA, 19 Feb. (EUROPA PRESS) -

Una nova web site presentada avui pel Govern difondrà els atractius de les Illes Balears com reclam per als turistes culturals, que suposen al voltant del 10 % dels quals arriben cada any, segons les dades que maneja la Comunitat Autònoma, que es corresponen amb el volum de visitants en aquesta modalitat que arriben al conjunt de l'Estat.

A la presentació de www.balearsculturaltour.es, que va tenir lloc a la seu de la Conselleria de Turisme a Palma, s'ha destacat que es tracta d'un site d'internet fet en col·laboració amb l'Institut d'Estratègia Turística (Inestur) i l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB), màxims responsables dels quals, Antoni Oliver i Sebastià Serra, respectivament, van participar a l'acte.

Per la seva banda, el conseller de Turisme, Miquel Nadal, ha recordat el creixent importància del turisme cultural, en especial per a la capital balear, i ha destacat en les seves declaracions el seu paper desestacionalitzador, així com la importància d'arribar a aquest segment de poder adquisitiu mitjà i alt a través de les noves tecnologies de la informació i el coneixement (TIC), després de ser un recurs cada vegada més utilitzat.

Els continguts de la web, cost inicial de la qual puja a 91.000 euros, s'ofereix en quatre idiomes --de fet, les traduccions van suposar 50.000 euros del total--, català, castellà, anglès i alemany; és de navegació "fàcil i intuïtiva", es basa en documentació "molt rigorosa" que, a més, va obtenir el vistiplau d'historiadors de tot l'arxipèlag abans de ser difosa a través de la xarxa telemàtica.

Concretament, el nou recurs facilita l'usuari, en primer lloc, seleccionar la llengua que vol consultar-ho, així com la possibilitat de centrar la recerca de dades en qualsevol de les quatre illes. Sent aquest un dels tres eixos que es basa el portal, mentre que els restants són la pàgina principal (frontpage), des d'on es pot accedir a itineraris i a un Top Ten de llocs a visitar; així com la riquesa patrimonial de l'arxipèlag.

Aquest últim aspecte mereix fins a tres accessos en la barra temàtica del web, sota els epígrafs 'Patrimoni cultural' --museus, galeries i exposicions--, 'Patrimoni natural' --reserves i llocs d'interès paisatgístic-- i 'Patrimoni viu' --espècies de flora i fauna autòctones, incloses aus migratòries--. Als quals cap agregar entrades com 'Rutes', 'Espais culturals', 'Tradicional', 'Gastronomia', 'Protagonistes' i 'Actualitat'.

PRIMERA FASE

En total, en la seva primera fase el portal inclou 30 rutes per les quatre illes, 80 fitxes patrimonials, 236 fitxes d'equipaments culturals de tota mena, altres 17 corresponents a espais naturals, a més de múltiples referències gastronòmiques, a personatges històrics, mercats i tradicions, que se n'aniran ampliant a partir d'ara de manera constant, segons va avançar Oliver.

A continuació, www.balearsculturaltour.es serà objecte d'una campanya de màrqueting en línia que es basarà en la inserció de múltiples 'bàners' en altres webs, així com de 'enllaços' que facilitin el coneixement d'aquesta nova iniciativa de promoció turística, que ha estat anunciada per primera vegada el mes de novembre passat, per estar en marxa al cap d'uns tres mesos.

Contenido patrocinado