Innova.- El portal del Govern balear és un "model a seguir" pels seus serveis al ciutadà

Actualizado: miércoles, 2 abril 2008 18:57

MADRID, 2 d'abril (EUROPA PRESS)

Els portals institucionals de les Balears serveixen de "model a seguir" per l'excel·lència dels seus serveis d'atenció al ciutadà, així com per la usabilitat i navegabilitat dels seus continguts, segons l'informe sobre els portals institucionals de les comunitats autònomes elaborat per la consultora Biko.

En la majoria dels indicadors analitzats per l'estudi, aquest revela que el portal institucional del Govern balear és un "model a seguir", en relació amb els serveis d'atenció al ciutadà, la presència institucional de la pàgina o la navegació. Tot i això, també assenyala la necessitat d'"evolucionar" en les consultes realitzades per correu electrònic.

Entre les fortaleses del portal del Govern --el principal analitzat-- es destaca la seva funció d'"eina útil" per fer tràmits en línia, juntament amb una estètica ben cuidada en què destaca la "neteja i claredat" del disseny, al costat de l'adequada jerarquització dels continguts exposats.

També s'assegura a l'estudi de Biko que l'opció de destacats informatius aporta "credibilitat" als continguts al costat d'una idònia col·locació del cercador i a una uniformitat en l'estructura orgànica del 'site'.

Pel que fa als aspectes a millorar, es destaca un major treball per millorar l'accessibilitat d'alguns continguts, alguna cosa que dificulta el que la navegació no sigui intuïtiva en nivells inferiors.

L'estudi apunta que els millors portals institucionals són els d'Astúries, ja que tant l'atenció al ciutadà com la finestra del visitant i la reducció de la presència institucional s'acosten a l'ideal en aquesta regió.

Balears comparteix així els primers llocs d'accessibilitat del seu portal institucional juntament amb els de Catalunya, Navarra, la Rioja, i Castella i Lleó, mentre que El País Basc, Madrid, Andalusia, Múrcia i Galícia es troben en la mitjana adequada de bones pràctiques tot i que necessiten millorar.

Per contra, regions com Aragó, el País Valencià, Canàries, Cantàbria o Extremadura són algunes de les autonomies les web institucionals de les quals necessiten millorar.