L'112 estudia com aconseguir que el telèfon d'emergències per a persones sordes també sigui totalment gratuït

Actualizado: miércoles, 20 mayo 2009 19:28

PALMA DE MALLORCA, 20 May. (EUROPA PRESS) -

La directora de gestió del Servei d'Emergències de les Balears 112, Isabel Juste, es va reunir avui amb tècnics de l'empresa de telefonia mòbil Vodafone i amb representants de dos col·lectius de persones sordes, amb l'objectiu d'aconseguir que les trucades que aquest col·lectiu faci al 112 siguin totalment gratuïtes.

El telèfon únic d'emergències 112 va habilitar fa un any un número específic per atendre les necessitats de les persones sordes, el 900 112 100. A través del mateix, la central d'operadors d'emergències detecta que està rebent una telefonada procedent d'una persona amb discapacitat auditiva i comença amb ella un diàleg a través de missatges a fi i efecte de conèixer els detalls de l'incident i poder oferir els recursos més adequats. Aquesta telefonada, com succeeix amb el número 112, és gratuïta, però no els missatges que es generen.

D'altra banda, durant la reunió, els tècnics de Vodafone van informar d'un sistema que permetria que els missatges generats a través del 900 112 100 resultin sense cost per als usuaris d'aquest operador. Així, el 112 ha valorat positivament aquest procediment i estudiarà la proposta i alhora intentarà negociar amb altres operadors telefònics les mateixes condicions.