L'ampliació i carril bici de les carreteres de Sant Miquel i Sant Joan tindrà un pressupost de 32 milions

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 13 noviembre 2008 19:24

EIVISSA, 13 de novembre (EUROPA PRESS)

El conseller de Mobilitat del Consell Insular d'Eivissa, Albert Prats, ha anunciat avui que els projectes previstos per a l'ampliació i millora de les carreteres de Sant Joan i San Miquel comptaran amb uns pressupostos conjunts de 32 milions d'euros.

Es tracta, segons va matisar el titular d'aquesta cartera, d'un muntant aproximat que suposarà una inversió de 14 milions d'euros per a l'ampliació i imposició de carril bici a la carretera de Sant Miquel i de 18 milions d'euros per a la de San Joan que s'executarà en un any i mig.

Uns fets que el conseller va titllar, en declaracions a Europa Press, d'innovadors "ja que responen a un model diferent als implantats fins ara a Eivissa que busca conciliar la mobilitat, amb transports sostenibles com la bicicleta, units a la seguretat".

Respecte a les dimensions de les esmentades vies Prats va afirmar que els carrils es normalitzaran amb la normativa vigent i mesuraran 3,5 metres d'ample cadascun, mentre que els carrils bici comptaran amb un espai de 2,5 metres. Tots dos estaran separats per una cuneta amb una dimensió d'1,5 metres ample. En el cas de la carretera de Sant Miquel l'esmentat carril transcorrerà per "gairebé tota la via", mentre que en la de Sant Joan deurà interrompre's en un major nombre d'ocasions "per dificultats tècniques".

Es tracta d'unes obres, incloses "al 100 % dels seus costos" en el Conveni de Carreteres, pendent de firmar-se amb el Govern Espanyol, i que s'iniciaran a finals de 2009 ja que requereixen "de molts processos d'anàlisis d'impacte ambiental".

El titular de Mobilitat va apuntar que aquests plans no preveuen l'afecció ni expropiació "d'cap habitatge" i que els terrenys afectats s'abonaran en el primer cas gràcies a un muntant d'1,8 milions d'euros i de 2,4 en el cas de la de Sant Joan.

Prats va assegurar que són 1.600 els vehicles que travessen la carretera de Sant Miquel diàriament, mentre que la de Sant Joan acull 5.800 vehicles cada jornada, la qual cosa, va matisar "fa precisa aquesta millora del seu traçat actual" que, per la seva ubicació i condicions presenta zones deteriorades que "fins i tot fan patinar als turismes".

Durant les obres, el Consell es compromet a habilitar vies alternatives "quan sigui imprescindible efectuar algun tipus de cort".

Respecte a la ronda Sud de Sant Antoni el conseller va destacar que Consell i Govern estan pendents de conèixer els detalls d'aquest projecte, i la resposta que haurà d'emetre la Consultoria contractada amb la finalitat d'abordar les zones inundables i els drenatges que deurien efectuar-se en l'esmentat enclavament. La viabilitat del projecte dependrà del resultat de l'esmentat estudi.

Contenido patrocinado