PALMA DE MALLORCA, 30 Jun. (EUROPA PRESS) -
Les pernoctacions en els apartaments turístics de les Balears van caure un 5% en el mes de maig, al registrar-se un total de 865.898 estades (56.874 efectuades per espanyols i 809.024 per residents a l'estranger), davant de les 912.108 del mateix mes de l'any passat, segons les dades difoses avui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Així, l'ocupació en aquesta modalitat extrahotelera també ha baixat el maig, a l'arribar al 34,75% de les places, 2,21 punts menys que la taxa registrada el maig del 2009, amb una estada mitjana de 6,64 dies, respecte dels 5,9 dies de l'any passat.
Malgrat aquest descens en l'ocupació i nombre de pernoctacions en els apartaments turístics, Balears ha estat el destí preferit en el conjunt d'allotjaments turístics extrahotelers (apartaments, càmpings i allotjaments de turisme rural), amb més de 6,3 milions de pernoctacions, superior a la dada registrada el 2009 (6,1 milions) un 4,6%.
Alhora, Balears també ha estat la comunitat que ha registrat una major ocupació en allotjaments de turisme rural, amb el 42,3 % de les places ocupades, seguit del País Basc (18,1%) i la Rioja (15,2%). Aquesta modalitat va comptabilitzar a les illes 58.925 pernoctacions, de les quals la gran majoria (54.389) han estat residents a l'estranger, amb una estada mitjana de 4,54%.
Per zones turístiques, Mallorca ha estat el destí principal, amb 51.265 pernoctacions el maig, mentre que les illes d'Eivissa i Formentera han estat les que van arribar a la major ocupació del conjunt del país (43,4%).
CONJUNT DEL PAÍS
A nivell estatal, les pernoctacions realitzades en allotjaments turístics extrahotelers (apartaments, càmpings i allotjaments de turisme rural) van superar els 6,4 milions el mes de maig passat, fet que suposa un augment de l'1,4% respecte al mateix mes del 2009, segons les dades difoses avui per l'Institut Nacional d'Estadístic (INE).
La pujada de les pernoctacions en allotjaments extrahotelers experimentada el maig ha estat resultat del retrocés en un 2,7% de les pernoctacions realitzades pels espanyols i de l'augment en un 3,8% de les efectuades pels estrangers.
Durant els cinc primers mesos de l'exercici, les pernoctacions en apartaments, càmpings i cases rurals acumulen un descens del 2,6% respecte al mateix període del 2009.