Les trucades relacionades amb temes laborals es dupliquen al telèfon de l'Esperança el 2008

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 17 febrero 2009 14:02

PALMA DE MALLORCA 17 Feb. (EUROPA PRESS) -

El Telèfon de l'Esperança ha rebut al llarg de l'any passat un total de 559 trucades relacionades amb temàtica laboral, xifra que representa el 14,7 % del total de les 3.802 registrades al final de l'exercici, la qual cosa posa de manifest que aquest tipus de consultes s'han duplicat en tan sols un any a causa de l'actual crisi econòmica.

Així ho ha explicat en declaracions a la premsa el president del Telèfon de l'Esperança a Mallorca, Marià Gastalver, qui ha assegurat que la franja d'edat en la qual més consultes es realitzen és la compresa entre els 36 i els 40 anys, amb un 18,5%, sent les dones les que més trucades realitzen.

En aquest sentit, va fer especial èmfasi en què la "gran majoria" dels usuaris d'aquest servei són persones solteres o casades, doncs representen un percentatge del 76 % del total dels usuaris, de manera que el Telèfon de l'Esperança es converteix en un "servei necessari" per a aquestes persones, així com per a persones que necessiten "que algú els escolti".

Tot i això, Gastalver ha assegurat que en el context d'una crisi econòmica com l'actual "es multipliquen" les trucades ja que la societat sent la necessitat d'expressar com se sent i com està patint aquesta difícil situació econòmica, durada de les quals ronda els 30 minuts.

Pel que fa als mesos en els quals més trucades es van rebre al llarg de l'any passat, va incidir que el mes de gener ha estat el mes en el qual més es van rebre, amb un percentatge del 10 %, al voltant de 380 trucades. A aquest, li segueixen març (9,8%), i octubre (9,6 %). Per contra, el mes en el qual menys sol·licituds s'han registrat ha estat durant desembre, amb un volum del 6,4%.

Per aquesta raó, actualment un total de 35 voluntaris treballen per donar una "major cobertura" als problemes o situacions que els ciutadans de Balears --tot i que Mallorca representa un elevat percentatge de les trucades rebudes-- plantegen. Aquesta xifra, segons va exposar el president, "no és elevada" doncs va manifestar que "sempre falten persones que desitgin ajudar a altres persones a millorar la seva situació".

D'aquesta manera, totes les persones interessades a convertir-se en voluntàries d'aquesta organització poden cridar al telèfon habilitat per ajudar a la ciutadania, i obert les 24 hores del dia, --971 46 11 12--, i sol·licitar informació sobre aquesta qüestió. Alhora, cal destacar que el període de formació que aquestes persones reben és de dos anys, en els que s'alterna la formació teòrica amb la telefònica, consistent a saber com tractar amb l'usuari.

23 ANYS A BALEARS

Amb motiu de la celebració dels 23 anys que l'organització porta ajudant a la societat, el Telèfon de l'Esperança ha preparat una sèrie d'activitats perquè la societat conegui "de primera mà" en què consisteix el dia a dia dels voluntaris que en ella treballen.

Així, el Conservatori de Música de Palma acollirà divendres que ve, dia 20 de febrer, un concert a càrrec de la banda municipal de Sóller; dissabte 21 del mateix mes el Teatre de Sant Francesc serà l'escenari de la representació de 'La Barca Sense Pescador', mentre que dimarts 24 el Doctor José Carlos Bermejo impartirà una conferència sobre la Intel·ligència Emocional.

D'aquesta manera, Gastalver ha afirmat que es tracta d'"acostar el Telèfon de l'Esperança a quanta més gent millor", perquè sàpiguen que "poden tenir nosaltres en qualsevol moment".

Contenido patrocinado