PALMA DE MALLORCA, 27 Abr. (EUROPA PRESS) -
El preu mig de l'habitatge de lloguer a Balears s'ha situat en el mes març en 8,23 euros el metre quadrat al mes, fet que suposa un descens de l'1,3% respecte al trimestre passat, segons assenyala Fotocasa, que indica que aquesta disminució en el preu del lloguer evidència una tendència cap a l'alentiment en la caiguda dels preus del lloguer. Això, si s'atén al descens del 2,9% registrat a l'últim trimestre del 2009.
Segons Fotocasa, Balears és la quarta comunitat autònoma amb el preu del lloguer més car del país, si bé el preu del metre quadrat se situa un 2,2% per sota de la mitjana estatal (8,42 euros/m2).
Respecte a l'evolució del preu del lloguer a Balears des del seu valor més alt, assolit el juliol del 2007 -quan el metre quadrat ha arribat als 9,83 euros - la caiguda acumulada des d'aleshores és del 16,3%. Crida l'atenció que Inca sigui l'únic municipi de les illes on durant el passat trimestre va pujar el preu del lloguer (+6%).
Segons dades del mes de març, les ciutats de les Balears que han registrat majors descensos el passat trimestre (en relació amb el trimestre passat) són Llucmajor, amb una caiguda del -5%, fins a situar el preu del metre quadrat en 8 euros; Palma (-0,9%), situant el metre quadrat en 8,29 euros; i Eivissa (-0,2%).
Així, segons Fotocasa, el municipi amb el preu del lloguer més car és Eivissa, amb 9,14 euros/m2, mentre que en la banda oposada se situa Inca, amb el lloguer més econòmic (6,89 euros/m2).
En termes intermensuals (març en relació amb febrer del 2010), els municipis analitzats per Fotocasa van registrar caigudes en el preu del lloguer. És el cas d'Eivissa (-1,6%); Palma (-0,9%); Inca (-1,5%), mentre que a Llucmajor ha crescut un 0,7%.