PALMA DE MALLORCA 12 Ene. (EUROPA PRESS) -
José Antonio Braojos, l'home que roman en vaga de fam a l'aeroport mallorquí de Son Sant Joan des de fa ja 25 dies per aconseguir que se suspengui l'embargament que pesa sobre ell i sobre la seva germana a causa d'una resolució judicial, viatjarà demà fins a Madrid per protestar a les 12.00 hores davant del Congrés dels Diputats.
Per aquest motiu, segons va exposar el mateix afectat en un comunicat, ha tornat a ingerir sucre, sense interrompre la seva vaga de fam, per "tenir forces suficients" per fer la protesta. Així, ha destacat que romandrà a la capital fins que el seu cas -la resolució judicial, segons la qual, ell i la seva germana han de pagar una pensió vitalícia a la seva mare, amb la qual no mantenen contacte des de fa 20 anys- "s'arregli".
Aquest fet ha de passar, segons ha indicat, perquè la seva mare s'aculli a la pensió de l'Estat o que alguna instància judicial decideixi la revisió del seu cas. Segons Braojos, el Congrés, ja que en ell s'ubica el poder legislatiu, és el "responsable de l'obsolescència i injustícia de moltes lleis", així com que la custòdia es concedeixi a un cònjuge i, d'aquesta manera, es propiciïn "milers de casos de síndromes d'alienació parental", ha opinat.
"Els responsables últims no són els jutges, sinó els legisladors, els diputats, i els polítics en definitiva. Els partits polítics que no s'han dignat a visitar-me o a cridar-me", ha criticat. A més, ha destacat que la seva protesta és una forma de denuncia davant del fet que alguns delictes com l'assassinat o els maltractaments prescriuen als 20 anys i, d'aquesta manera, no pot acusar a la seva mare.
Braojos, mallorquí de 43 anys, segons resa en la seva pàgina web, va sofrir maltractaments físics i psicològics per part de la seva mare, qui ara, dues dècades després, reclama judicialment el pagament d'una pensió de 400 euros, tot i gaudir d'una bona posició econòmica.