L'IMAS portarà a terme Plans municipals de Serveis Socials en set municipis de Mallorca

Actualizado: miércoles, 16 septiembre 2009 18:41

PALMA DE MALLORCA, 16 Sep. (EUROPA PRESS) -

L'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) portarà a terme Plans municipals de Serveis Socials en set municipis de Mallorca. Concretament, es tracta de les localitats d'Artà, Consell, Lloseta, Ses Salines, Selva, Campanet i Mancor de la Vall, que tindran aquests plans 2009-2011 arran dels protocols signats avui pel conseller insular de Benestar Social i president de l'IMAS, Jaume Garau, amb els diferents alcaldes.

Així, divendres que ve es portarà a terme la firma d'aquest protocol general de col·laboració a Sant Llorenç des Cardassar, Santanyí, Búger i la Mancomunitat donis Pla, de manera que tots els municipis de Mallorca comptaran amb aquest acord subscrit amb el Consell. Tot i això, encara queden per signar els municipis majors com Palma, Manacor, Marratxí, Calvià, Llucmajor i Inca, però també es preveu que ho faran pròximament.

La creació i el desenvolupament d'aquests Plans municipals de Serveis Socials respon a la voluntat de l'IMAS d'integrar totes les actuacions que es porten a terme des del Consell, entitats i institucions que treballen per ajudar als col·lectius més vulnerables a cadascun dels municipis amb els quals se signa.

Així, un primer pas per crear aquest pla és conèixer la situació específica de cadascuna de les localitats en matèria de serveis socials. En aquest sentit, d'acord amb el protocol de col·laboració, el consistori i el Consell, a través de l'IMAS, participaran a l'anàlisis i la programació de les necessitats que fa falta cobrir a l'àmbit dels serveis socials del municipi signat, en la col·laboració tècnica i l'assessorament en la promoció de l'autonomia personal i l'atenció a les persones en situació de dependència, en la detecció de les noves necessitats i la proposta dels recursos necessaris per poder abordar-les.

Així, també participaran en la creació i la millora dels equipaments per prestar serveis a les persones usuàries, en la coordinació de les actuacions que corresponguin en matèria de serveis socials i menors, en la coordinació tècnica en la transferència d'informació i dades rellevants per planificar els serveis socials, la cobertura de prestacions i del sistema de dependència, en el foment de la gestió descentralitzada de les prestacions o subvencions que actualment gestiona l'IMAS i en la col·laboració en convenis i projectes portats a terme amb altres administracions públiques.

D'altra banda, l'IMAS i cadascun dels consistoris crearan una comissió mixta integrada per dos representants de cadascuna de les parts, que farà el seguiment de les actuacions de col·laboració, vetllarà pel compliment dels objectius i que es reunirà, com a mínim, dues vegades a l'any.

Així, gràcies a aquests protocols, s'analitzarà la situació actual i s'identificaran possibles carències a les quals donar resposta a l'àmbit dels serveis socials a fi de signar futurs convenis de col·laboració més específics entre l'IMAS i els diferents ajuntaments.