L'Imtur promocionarà a Estocolm un turisme "responsable, urbà i cultural"

Actualizado: miércoles, 2 abril 2008 19:19

PALMA DE MALLORCA, 2 Abr. (EUROPA PRESS) -

L'Institut Municipal del Turisme (Imtur) es desplaçarà a Estocolm a partir de demà per a promocionar Palma com un destí cultural i de viatges de cap de setmana a través de la campanya 'Ciutat amb vol directe'.

Així ho va informar l'organisme mitjançant un comunicat en el qual va expressar el seu interès per promocionar a la capital sueca el turisme "responsable, urbà i cultural" de la capital balear, i per donar a conèixer la seva atractiva oferta turística com destí cultural i de viatges de cap de setmana, gràcies a l'existència de vols directes.

En aquest aspecte, l'Imtur va informar que d'acord amb un estudi de l'OET d'Estocolm un total de 175.384 turistes suecs van visitar Mallorca durant l'any passat, fet que suposa un 8,3% més que l'any 2006, i que, a més, indica una clara tendència a viatjar més durant l'hivern.

Aquesta campanya de promoció es realitzarà en el principal centre comercial d'Estocolm -el Gallerian- on Espanya tindrà un 'stand' de 60 metres quadrats, que estarà compartit per altres ciutats espanyoles participants com són Múrcia, Madrid, Girona, València, Alacant, Màlaga i Las Palmas. Des de l'organització es calcula que prop de d'unes 3000 persones passaran pel 'stand' espanyol.

A més, des del Imtur es vol "aprofitar" aquesta oportunitat per presentar el projecte 'Palma, turisme responsable' que ja es va presentar a la fira ITB de Berlín, en què l'acció més destacada és la posada en marxa d'un fòrum que respon al concepte de la responsabilitat compartida, en el turisme, entre l'administració pública i el turista "final".

PROMOCIONANT PALMA

Alhora, després de ser present a Estocolm, Palma serà present el mes de juny vinent a Belgrad, a la fira 'City Breaks', que està especialitzada en turisme urbà, de manera que Palma vol ser present i fomentar el turisme de la capital.

Aquests 'City Breaks' s'organitzen en col·laboració amb una xarxa europea que engloba ciutats especialitzades en turisme, i a la qual pertany Palma -European Cities Màrqueting-. L'any passat es van mantenir un total de 36 reunions durant els dos dies que va durar la fira amb operadors internacionals i s'espera que aquest any, el nombre de reunions incrementi "notablement".