PALMA DE MALLORCA, 2 Feb. (EUROPA PRESS) -
El mercat suec ha registrat el 2010 a Balears un augment de l'11,4%, amb al voltant de 190.000 turistes que van visitar les illes. Espanya és el segon destí turístic favorit per a aquests clients, per darrere de Finlàndia, dels quals gairebé el 20% que ve elegeix Balears per a les seves vacances, només per darrere d'altres comunitats autònomes com Canàries i Catalunya.
Així ho ha afirmat la Conselleria de Turisme en un comunicat en el qual ha informat que l'Agència de Turisme de les Balears (ATB) va presentar aquest dimarts a Estocolm l'oferta turística balear davant de 145 agents de viatges i touroperadors suecs, a més de premsa especialitzada. Alhora, han assistit a l'acte 35 empreses del sector turístic.
Els suecs són uns turistes que es caracteritzen per una estada mitjana de 9,3 dies i per tenir una capacitat de despesa superior als valors mitjans, amb una despesa mitjana per persona de 1.075 euros i una despesa mitjana diària de 115,5 euros. Alhora, destaca també que és un públic amb "un elevat índex de fidelitat al destí", ha apuntat la Conselleria.
A més, els turistes suecs tenen una nivell de renda superior a la mitjana i prop del 70% utilitza internet per planificar el seu viatge. El motiu dels seus desplaçaments és, sobretot, de vacances i d'oci, segons les dades facilitades per Turespaña.
A l'acte de presentació a Estocolm van assistir el director general de Promoció Turística, Vicent Torres; l'ambaixador d'Espanya a Suècia, Antoni Núñez; i el director de l'Oficina Espanyola de Turisme a Estocolm, Miguel Ángel Nombela, qui va destacar el gran èxit de convocatòria que han aconseguit les Illes Balears entre els agents turístics.
Entre els agents de viatges i touroperadors, cal destacar la presència de Ving i Thomas Cook de Suècia, principals agents turístics del mercat suec. Tots ells, i la resta de professionals turístics participants, van poder conèixer de primera mà totes les possibilitats que ofereixen les Illes Balears com destí turístic, especialment pel que fa referència a determinats productes com el golf.
El director general de Promoció Turística va exposar tots els atractius que ofereixen les illes per als turistes suecs i va destacar els principals productes turístics. Després de la presentació, es va projectar un vídeo promocional de l'arxipèlag. Al final de l'acte, es va realitzar un sorteig d'estades en diferents establiments turístics de les illes entre els agents de viatges i touroperadors assistents.
ESTRATÈGIA DE PROMOCIÓ DE L'ATB
Aquesta presentació s'emmarca dins l'estratègia de promoció turística de l'ATB per a l'any 2011 en els diferents mercats emissors, i forma part de la programació promocional de les illes en els mercats escandinaus.
Alhora, aquest dimecres la delegació balear s'ha desplaçat a Oslo per participar en una altra presentació i aquest dijous conclourà aquestes jornades promocionals en Copenhaguen.
A més, la Conselleria ha apuntat que també està prevista la participació de l'ATB a la fira de Göteborg el mes de març vinent, una fira especialitzada en el producte nàutic.