PALMA DE MALLORCA 12 Feb. (EUROPA PRESS) - -
Un total de 32 empreses de Balears, especialitzades en confecció d'articles de roba i complements, participaran, entre avui i el 14 de febrer, al saló Internacional de Moda de Madrid (SIMM), una iniciativa considerada com el segon certamen més rellevant d'Europa i un referent indiscutible per a la indústria de la confecció internacional.
Segons un comunicat, la participació de les empreses balears, que ascendeix al 6,5 % del total dels expositors que acudeixen al Saló, és la tercera més nombrosa del certamen, per darrera de Catalunya i Madrid. Segons dades facilitades pel Centre de la Informació Tèxtil i de la Confecció (CITYC), el 2007 existien 59 empreses del sector establertes a les Illes, de manera que l'elevada participació d'expositors procedents de Balears en el SIMM, confirma aquesta fira com una eficaç eina de màrqueting per al sector i per a la comercialització i promoció de les col·leccions reunides entre els seus a prop de 15.000 visitants professionals nacionals i estrangers.
Així, moltes de les empreses balears que estaran presents en SIMM procedeixen d'Eivissa. Algunes de les firmes que estaran presents en el certamen són Ibizaline, Diez Luna's Eivissa, Gipo Eivissa i Luis Ferrer, entre d'altres.
En aquesta edició, en què SIMM presentarà les col·leccions per a la tardor-hivern 2009-2010, està prevista la participació d'unes 500 empreses i 1.039 marques, de les quals el 38 % són estrangeres, concretament 395.
D'altra banda, per difondre les tendències de la nova temporada, en el marc de la fira es farà un seminari a càrrec del portal internacional Worth Global Style Network (WGSN), en què es presentarà un avanç de les propostes que es veuran en les botigues multimarca de tot el món en la temporada que ve tardor-hivern 2009-2010.
Alhora, en aquesta nova edició del Saló Internacional de la Moda, França serà el país convidat. Així, les creacions de les firmes franceses participants tindran especial protagonisme en el conjunt de l'oferta reunida en aquesta edició de la fira, tant a través d'una àrea sectorial dedicada al país convidat, com d'activitats i la seva presència en tots els suports publicitaris.
Aquesta iniciativa, posada en marxa al SIMM per primera vegada en la convocatòria de febrer 2008 amb Portugal, té com objectius fonamentals promocionar internacionalment la indústria de la confecció del país elegit en cada edició, així com de les empreses i dissenyadors que ho integren, contribuint, al mateix temps, a reforçar al saló com un dels grans referents europeus de la moda comercial.