PALMA DE MALLORCA 26 May. (EUROPA PRESS) -
Més de 800 alumnes de diferents centres educatius de Palma han participat, durant el curs 2009-2010, al projecte 'L'escola al Mercat', una iniciativa que té com objectius millorar els hàbits alimentaris dels més joves i dinamitzar el mercat per augmentar la competitivitat de tota la cadena comercial de fruites i hortalisses.
Concretament, es va programar la visita als mercats municipals d'uns 40 grups de 14 centres educatius diferents. Aquest projecte també s'ha dirigit als professors dels centres.
Així, durant la visita un monitor explicava als alumnes les funcions de la cadena comercial de fruites i hortalisses (consumidors, mercats detallistes, mercat central majorista de Mercapalma i productors). A més, oferia tota la informació relativa a la piràmide de l'alimentació, el tipus de producció o la higiene i la seguretat mentre els alumnes visitaven el mercat interactuant amb els venedors.
Per finalitzar la visita, els alumnes de l'Escola d'Hostaleria de les Balears portaven a terme unes demostracions d'elaboració de figures de fruita i les hortalisses.
UNES 1.800 ENQUESTES
D'altra banda, es van realitzar un total de 1.732 enquestes entre els alumnes que van participar al projecte per conèixer els hàbits de consum de fruita i verdura i el grau de coneixement dels mercats que tenen els nens.
Els resultats indiquen que un 43% dels nens mengen fruita cada dia, el 27% tres vegades per setmana, el 26% un o dos dies i el 3% no menja mai. Respecte a la verdura, un 25% dels menors menja cada dia, un 28% tres vegades a la setmana, un 37% un o dies per setmana i un 10% no consumeix mai.
Alhora, per poder avaluar els mercats i augmentar la competitivitat s'han realitzat enquestes als consumidors potencials i actuals dels Mercats Municipals Permanents Tradicionals, als clients dels majoristes de Mercapalma (detallistes/propietaris de les parades) i als professors.
Així, els resultats indiquen que el mercat més conegut és l'Olivar (46%). A més, el 47% dels enquestats fan la compra setmanalment i un 32% ho fan cada 2-3 dies. Com aspectes a millorar, destaquen els horaris i el transport. Per contra, els aspectes més ben valorats pels clients han estat el tracte rebut, el temps d'espera, la neteja i la professionalitat dels venedors.
Respecte a les enquestes entre detallistes respecte dels majoristes les qüestions més ben valorades han estat el tracte rebut, les instal·lacions i la higiene i neteja. La majoria dels professors han qualificat aquesta activitat "molt bona" (55%) o "bona" (39%).