El metro de Palma adapta els seus 'convoys' per permetre transportar quatre bicicletes a cadascun d'ells

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 27 mayo 2010 16:42

PALMA DE MALLORCA 27 May. (EUROPA PRESS) -

El metro de Palma ha adaptat els seus 'convoys' per permetre transportar quatre bicicletes a cadascun d'ells, per a la qual cosa s'han instal·lat quatre ancoratges i eliminat tres seients en cadascuna de les sis unitats d'aquest mitjà de transport, amb un pressupost de 49.450 euros.

Durant la presentació d'aquests ancoratges, el director general de Mobilitat, Antoni Verger, ha informat que des del passat 18 de maig, es pot portar en cada metro quatre bicicletes, si bé ha precisat que si augmenta la demanda, el Govern estudiarà la possibilitat d'incrementar el nombre de bicis que es poden transportar.

Tot i això, ha indicat que, en principi, haurà aquesta limitació que, tot i això, no afecta a les bicicletes plegables, que no necessiten cap tipus d'ancoratge ni en el Metro, ni en el tren. Verger ha subratllat que els ancoratges instal·lats en els vagons del metro garanteixen una seguretat als usuaris, perquè "davant de qualsevol eventualitat no es produiran desplaçaments" de les bicicletes que puguin ferir o danyar als passatgers.

El director general de Mobilitat ha destacat que aquesta era una antiga reivindicació de la Taula Cívica, plataforma que defensa l'ús de la bicicleta, i que des de la posada en marxa del metro de Palma el 2007, es queixava que no es podien transportar bicicletes en aquest mitjà de transport, a diferència del que passa a d' altres ciutats espanyoles.

Així, Verger ha dit que ha estat un "error" construir el Metro sense haver-lo fet compatible amb la possibilitat de viatjar amb la bicicleta i, per aquesta raó, ha indicat que el Govern ha decidit "solucionar" aquesta situació amb la instal·lació de quatre ancoratges en cadascuna de les sis unitats de metro responent així a una demanda de molts usuaris que havien fet arribar aquest suggeriment a la Conselleria de Mobilitat.

"Volem posar en valor l'ús de la bici com a mitjà de transport", ha afirmat, i alhora ha indicat que la instal·lació dels citats ancoratges suposen un pas més "cap a la intermodalitat", on també va emmarcar el servei de la bicicleta pública a les estacions de Palma, Inca, Manacor i la UIB, que fins al dia d'ahir, ha comptabilitzat un total de 8.287 préstecs.

Concretament, va detallar que l'Estació Intermodal de Palma ha estat el punt on més préstecs es van realitzar, amb 4.618; seguit de l'estació de metro de la UIB (3.535); l'Estació d'Inca (93) i l'Estació de Manacor (41).

L'ASSIGNATURA PENDENT DEL BICING

Per la seva banda, el membre de la Taula Cívica Tomás Balaguer ha assegurat, en declaracions a Europa Press, que l'assignatura pendent en matèria de bicis és la posada en marxa del 'bicing' a Palma, tal com ja existeix a d'altres ciutats com Barcelona. Alhora, ha considerat que s'han de construir carrils bici en algunes barriades de la capital balear que encara no tenen cap.

Tot i això, ha destacat que durant aquesta legislatura, s'ha fet un pas "qualitatiu molt important" després d'interconnectar-se els carrils bici ja existents i construir-se molts quilòmetres més, fet que permet utilitzar aquest mitjà de transport per molts llocs de Palma sense necessitat d'anar per la carretera.

D'altra banda, ha destacat el fet que, a partir d'ara, es pugui transportar la bicicleta en el Metro de Palma, el que "ajuda a la intermodalitat" i possibilitarà que hi hagi menys cotxes a la ciutat. "L'ús de la bici ja és alguna cosa irreversible i ha d'anar a més, perquè és el transport del futur per aconseguir una ciutat sostenible", ha assenyalat Balaguer.

Finalment, ha apuntat que un dels problemes que existeix actualment és el robatori de bicicletes, sobretot, a la nit, ja que molts usuaris les deixen al carrer a l'estar mancat d'un espai on guardar-la. Per aquesta raó, va reclamar que s'habilitin zones "més segures" per poder guardar aquest mitjà de transport, mentre que ha demanat als constructors que en els nous edificis, habilitin un quart comú per a bicicletes, tal com succeeix amb els aparcaments de cotxes.

Contenido patrocinado