PALMA DE MALLORCA 2 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Palma promocionarà l'oferta turística, cultural, gastronòmica, i d'oci de la capital balear a Sevilla, durant el transcurs de la tradicional Setmana Santa. Tot això, a través d'un estand de 25 metres quadrats que estarà ubicat al parc Maria Luisa de la capital andalusa del 5 al 12 d'abril.
En roda de premsa, la regidora de l'àrea de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum de l'Ajuntament de Palma, Joana Maria Borràs, ha informat que aquesta iniciativa neix com "una aposta molt fort" pel mercat nacional, amb el fi únic de canviar, en la mesura del possible, la tendència a l'hora de viatjar, i conegui territoris nacionals, com és el cas de la capital balear, en lloc d'elegir destinacions internacionals.
Aquesta actuació de promoció turística busca trobar sinergies amb diferents ciutats espanyoles, tal com ja fes amb Bilbao, ja que durant la celebració de les tradicionals festes de Sant Sebastià d'aquest any, Palma va compartir protagonisme amb la ciutat basca, ja que aquesta va aprofitar per donar a conèixer als ciutadans palmesans la seva oferta turística, amb l'objectiu d'aconseguir un major nombre de visitants a partir d'ara.
En aquest sentit, Borràs va incidir que aquesta promoció pot comportar un major flux de turistes que a causa del trajecte d'una hora en avió --alhora ha apuntat que amb Air Berlin existeixen freqüències diàries amb Sevilla i a un preu aproximat de 29 euros per trajecte i persona-- pot augmentar el nombre de turistes de cap de setmana o de 'city breaks'.
Per la seva banda, el gerent de l'Institut Municipal de Turisme (Imtur), Pedro Oliver, ha apuntat que amb aquesta promoció informativa des de la capital sevillana "s'aconseguirà atreure a més turistes nacionals", un fet que ha assegurat "fins ara ens ha donat molt bons resultats".
FÒRUM D'EMPRESARIS TURÍSTICS
Alhora, Borrás ha informat que a finals del mes de maig vinent es farà a Palma un fòrum en el qual empresaris del sector turístic de Palma, Sevilla i Bilbao --les ciutats que han format un "triangle de promoció turística"-- exposaran les seves inquietuds, opinions, així com idees per fomentar noves experiències, similars a les actuals, amb altres ciutats "tant nacionals com internacionals".
Així, la seu de la Cambra de Comerç serà l'escenari d'aquestes trobades, que d'altra banda fomentaran la riquesa d'un dels pilars bàsics de l'economia balear, com és el turisme.