Pimeco considera que les vendes a les rebaixes han entrat en una situació de "permanent atonia"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 12 febrero 2010 20:29

PALMA DE MALLORCA 12 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'Associació del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca (Pimeco) ha fet avui una valoració de la campanya de rebaixes iniciada el passat dia 7 de gener i ha remarcat que les vendes han entrat ja en una situació de "permanent atonia", el que posa en relleu, segons ha assegurat, que els dos mesos de campanya "no s 'ajusten a la realitat del mercat".

Segons un informe de la patronal sobre el primer mes de les rebaixes, la campanya s'està comportant "tal com es preveia", especialment a conseqüència de l'"escassa disposició de compra" dels clients. Alhora, ha destacat que les previsions per al que falta de campanya són "aclaparadorament negatives".

Pimeco, tot i això, ha indicat que els resultats del primer mes poden considerar-se positius a conseqüència del menor volum de compres a proveïdors i a les condicions climatològiques. Tot i això, pel que fa a la rendibilitat del negoci, la situació "roman" estabilitzada amb signes negatius seguint amb la tònica de la contracció general del consum a Mallorca".

D'altra banda, el 45 % de comerciants de Palma i el 38 % dels dels pobles mallorquins han considerat que les vendes entre el 7 de gener i el 6 de febrer han estat pitjors que les del mateix període de l'any passat.

A més, el 40% dels venedors de Palma -37% en els pobles- ha indicat que ha estat igual que el 2008 i el 15 % a Palma i el 25 % a la resta de Mallorca ha opinat que ha estat millor.

Pel que fa al volum de productes venuts respecte a l'estoc emmagatzemat al començament de la campanya, els comerciants de Palma van manifestar que es va vendre un 69 % d'aquest i, a la resta de Mallorca, un 71 %.

Pel que fa al tipus mitjà de descompte durant el primer mes sobre el preu normal de venda al pública tant a Palma com la resta de l'illa si situa entre el 40 i el 50 %, amb una mitjana a Palma del 50% i del 41% als municipis.

Tot i això, el 85 % dels empresaris ha considerat que les rebaixes es van desenvolupar com preveien abans del seu començament, quan un 37 % dels comerciants ha indicat que serien pitjors que les del 2009, un 51% iguals i només un 12 % millors.

Contenido patrocinado