PALMA DE MALLORCA 22 Mar. (EUROPA PRESS) -
El president del PP de les Balears, José Ramón Bauzá, ha dit que "l'únic" que ha fet el president del Govern, Francesc Antich, durant aquesta legislatura ha estat "ocupar la cadira presidencial" i "no donar respostes als problemes reals" dels ciutadans.
En aquests termes s'ha referit el líder dels populars al cap de l'Executiu durant el ple del Parlament després de dir que la pròrroga dels pressupostos d'aquest any és "la constatació de la seva forma de fer política", la qual ha titllat de "sense transparència i amb opacitat".
Bauzá ha recordat a Antich que passarà a la història per haver estat el primer president de la democràcia que s'ha negat a presentar i aprovar els pressupostos de la comunitat al Parlament, i alhora ha afegit que també passarà al record com "el primer que ha governat en miniminoria".
Sobre aquesta qüestió, Antich li ha replicat que pot ser que ell passi a la història per aquests fets, si bé ha subratllat que "altres presidents" ho faran "per altres coses" per les quals ell prefereix no fer-ho, referint-se a l'expresident popular del Govern Jaume Matas imputat en el cas de presumpta corrupció Palma Arena.
Antich ha subratllat que el Govern ha fet un treball "importantíssim" aquest mandat, tot i haver governat sota els efectes d'una "crisis de cavall". Alhora, ha destacat que tot i que estan en minoria han estat capaços d'arribar a pactes amb empresaris i sindicats per donar solucions als ciutadans.
En canvi, ha criticat que els anteriors governs autonòmics del PP "en temps favorables", econòmicament parlant, no van fer "tantes coses" com l'actual. En aquest sentit, ha posat com a exemple que no es van crear tants centres de dia ni de salut com en aquesta legislatura, i alhora els ha acusat d 'haver impulsat un model productiu "que va explotar a la cara de molta gent".
PRÒRROGA DE PRESSUPOSTOS "IL·LEGAL"
El portaveu del PP al Parlament, Antoni Pastor, s'ha referit també a la pròrroga pressupostària durant la seva intervenció al ple, en què ha assenyalat que l'informe que ha elaborat la Sindicatura de Comptes sobre aquest assumpte dictamina que la presentació dels comptes de la comunitat en la Cambra és un tràmit "irrenunciable". D'aquesta manera, el popular ha insistit que la presentació dels mateixos "no és opcional".
Cal assenyalar que Bauzá ja ha informat la setmana passada del contingut d'aquest informe que, segons la seva opinió, "dóna la raó" al seu partit al determinar que el Govern "va incomplir l'obligació legal" al no presentar al Parlament el projecte de llei de Pressupostos de la Comunitat per al 2011. Alhora, una de les conclusions del dictamen especifica que l'executiu continua tenint l'obligació legal d'aprovar els Pressupostos.
El conseller d'Economia i Hisenda, Carles Manera, ha afirmat que el Govern té "un total respecte" per la Sindicatura de Comptes, si bé ha assegurat que l'executiu "no ha complert cap il·legalitat".
Pastor ha asseverat que el Govern ha comès "un cúmul d'irregularitats" ja que, a més de no presentar el projecte de pressupostos, tampoc pot seguir endeutant-se i que, de fer-se, ha de ser en "rang de llei", segons la Sindicatura de Comptes. El conseller ha recordat, tot i això, que el mateix Consell de Ministres va donar permís el passat 25 de gener a la comunitat per endeutar-se.
Manera ha considerat que el PP no ha interpretat correctament l'informe de la Sindicatura, el qual ha indicat que afirma que existeix "obligació legal" de presentar els pressupostos al Parlament abans del 30 d'octubre, però en el cas que no fos així els comptes del 2010 passarien a ser prorrogades aquest any.
Alhora, ha agregat que la Llei de Finances i la pròpia Sindicatura diuen que el Govern disposa de termini fins al 31 de desembre d'aquest any per aprovar la pròrroga en la Cambra balear.