PALMA DE MALLORCA, 17 Dic. (EUROPA PRESS) -
Agents de la Policia Nacional interrogaran aquest migdia el president de la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE) i propietari del conglomerat d'empreses Trapsayates, Gerardo Díaz Ferrán, qui compareixerà en qualitat d'imputat en dependències policials de Madrid en el marc de l'Operació Mar Blau, que investiga una presumpta trama de concursos arreglats a través de l'Autoritat Portuària de les Balears (APB).
Així ho han informat a Europa Press fonts de la investigació, que han assenyalat que l'empresari començarà previsiblement a declarar entorn de les 13.00 hores, després de ser localitzat ahir a la nit i ser-li comunicada la seva citació com encausat. Díaz Ferrán serà inquirit al voltant a la concessió a Trapsayates de la gestió dels amarratges del port de Maó, adjudicació aprovada el 2008 i en què se centren les indagacions per haver-se produït un presumpte tracte de favor cap a aquesta empresa.
Mentrestant, ara mateix està prestant declaració en la Prefectura Superior de Policia l'expresident de l'APB, Joan Verger, també com a imputat, ja que sota el seu mandat s'haurien produït les principals irregularitats investigades en aquestes diligències, que indaguen la possible comissió de delictes de suborn, negociacions prohibides a funcionaris, alteració de preus en concursos i subhasta pública i estafa, en els que haurien incorregut funcionaris de l'APB en el marc d'aquestes adjudicacions.
(HI HAURÀ AMPLIACIÓ)