Prop de 10.200 pares de nens de tres anys podran sol·licitar plaça escolar a Balears a partir del dia 28 abril

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 16 abril 2008 15:10

La població escolar en el curs 2008-2009 se situarà en els 144.500 alumnes

PALMA DE MALLORCA, 16 d'abril (EUROPA PRESS)-

Uns 10.200 alumnes de tres anys d'edat s'escolaritzaran en el curs 2008-2009 per primera vegada, segons l'estimació de la Conselleria d'Educació, que preveu alhora que la població escolar augmenti per al pròxim curs un 2 per cent respecte el present any acadèmic, fins a situar-se en 144.500 alumnes.

Els pares podran sol·licitar plaça per inscriure els seus fills en el primer curs d'Educació infantil a partir del pròxim dia 28 d'abril, data en la qual comença el procés d'admissió en els centres públics i concertats de les Illes. La presentació de sol·licituds durarà fins el dia 13 de maig.

Alhora, les famílies tindran la possibilitat d'escollir el centre educatiu preferent (com a màxim 5), i podran recollir els impresos de sol·licitud de preinscripció al mateix centre, en la pàgina web www.weib.caib.es o a les oficines d'informació i escolarització. Només podran presentar una sol·licitud per alumne, que hauran de lliurar al centre que es demana en primer lloc.

Del total de 144.500 alumnes que cursaran estudis no universitaris (sense comptar formació professional) en el pròxim curs acadèmic, es preveu que 31.700 es matriculin en els ensenyaments d'educació infantil, 60.900 en educació primària, 39.000 en educació secundària, 11.000 en batxillerat, 900 en programes de qualificació professional inicial i uns 400 en educació infantil.

CALENDARI D'ESCOLARITZACIÓ

Dilluns passat va arrencar el calendari d'escolarització en els centres educatius de l'arxipèlag, amb l'obertura del procés d'adscripció per aquells alumnes que ja cursin els seus estudis en un determinat centre.

Tot i això, serà el proper dia 28, quan es posi en marxa el procés d'admissió per a aquells alumnes que s'incorporen per primera vegada al sistema educatiu o que vulguin continuar els seus estudis en un centre diferent del qual tenen assignat actualment.

Sobre aquests dos últims col·lectius, que segons les previsions de la Conselleria sumen uns 15.000, s'aplicaran els criteris d'admissió que figuren en el decret que regula el règim d'admissió, aprovat el passat 4 d'abril.

NOVA BAREMACIÓ

Així, el nou decret estableix canvis en els criteris de baremació pels centres escolars que no tenen places suficients per atendre la demanda. Pel que fa als criteris prioritaris es manté la mateixa puntuació per germà matriculat al centre o pare o mare que treballi en el mateix, per la renda d'unitat familiar i per discapacitat.

D'aquesta manera, es modifiquen els criteris de proximitat del domicili o lloc de treball amb la zona d'influència del centre, "de manera que sempre els punts obtinguts per zona limítrof siguin menys que els obtinguts per zona d'influència".

Pel que fa als requisits complementaris, s'estableix un llistat oficial de les possibles malalties cròniques a les quals es podrà acollir el sol·licitant per disposar d'un punt. En canvi deixa de ser puntuable el fet de ser un ex alumne d'un centre determinat.

Contenido patrocinado